Rogier vraagt in de openingspost ook niet om een schaduwstation met de mogelijkheid meerdere treinen op een spoor te parkeren.
Wat die Automaus doet is tussen bezetmeldpunten rijwegen instellen en de trein van het ene naar het andere punt rijden. Je kan een rijweg onder een functiestoets zetten. Daarmee valt een
waardoor je bijvoorbeeld met F1 lok 1 naar ss spoor 1 brengt, met F5 (=shift-F1) lok 1 van ss spoor 1 naar de baan rijdt en dan handmatig overneemt enz
Dat was mijn punt ook, het was niet gespecifieerd. We wisten niet of het een doorij met 1 spoor, doorrij met meerdere sporen of pendel schaduwstation was. Daarom op dat moment kon er ook geen ja of nee antwoord komen of de automaus wel of niet geschikt zou zijn.
Wat ik voor mij zie is een KISS oplossing. Een schaduwstation bestaande uit X sporen, met elk de minimale lengte die nodig is om elke aangeboden trein op te vangen. Even als voorbeeld bij een schaduwstation van 3 sporen:Schematisch:Spoor A ----- Wisselstraat ------ sporen 1, 2, 3 ------- Wisselstraat uitgaand ----- Spoor B. Trein 1 komt in sectie A (aanmeldsectie) en "systeem" ziet welke loc met welke decoder etc. "systeem" stuurt trein naar spoor 1 en laat deze daar stoppen obv bezetmelders. Trein 2 meldt zich in sectie A, systeem stuurt trein naar spoor 2 en laat deze stoppen.Trein 3 meldt zich in sectie A, systeem stuurt trein naar spoor 3 en laat deze stoppenOmdat spoor 3 vol is, stuurt systeem trein 1 weer weg naar uitloopsectie B. Als nu Trein 4 zich meld, gaat deze weer naar spoor 1 en wordt trein 2 weggestuurd.