Het achteruit een overweg oprijden om te manoeuvreren met zo'n combinatie komt niet heel professioneel overZo beter?
Op de manier zoals hij/zij komt aanrijden, duidt dit erop dat hij/zij achterwaarts wil insteken naar de Hoogmeerweg. Hij/zij sorteert krap tegen de zijkant van de linker weghelft aan en stuurt de trekker zodanig dat de achterwielen van de oplegger strak de binnenkant van de weg volgt richting de Hoogmeerweg. Je ziet aan de stand van de voorwielen dat hij/zij haaks wil insteken. Op zo'n moment ben je ingespannen bezig en let je alleen op de positie van de truck en de positie op de weg. Meer valt er niet af te leiden uit het filmpje Rob
Ik hoor het al, allemaal pedaalridders Succes, zelf ga ik verder met de modelbouw Rob
Ik heb ook nooit geleerd om een slagboom kapot te rijden als ik tussen 2 van die dingen sta en er komt een trein.Ik heb ook niet geleerd als mijn auto is uitgevallen op een overgang, het ding te verlaten wanneer de trein komt.En zo leren je meer dingen niet, je wordt ook niet aangeleerd hoe je in een file moet gaan rijden. Ook dit was niet in mijn theorieboek te vinden. Al die mensen die gassen -> remmen -> baan wisselen in files... ze weten niet beter.
Citeer je nu jezelf en loop je daarna boos weg? Dat gaat wel ver!
Iemand nog behoefte aan het filmpje?Daar is de klap goed te zien.
Ik heb al heel wat van die filmpjes in de States gezien. Denk dat het een soort schrikreactie is want ook daar zie je hetzelfde gedrag zeg maar.
Er is geen chauffeur die dit soort ongelukken wil. Het filmpje laat niet alle mogelijke belemmeringen zien die het onmogelijk maken voor de chauffeur om de bocht naar links te nemen, verder achteruit te rijden of anderszins zijn beslissingen te verklaren.
Leren ze dit wel met lessen?Ik heb namelijk tijdens mijn autolessen ook nooit verteld gekregen wat je moet doen als je een ongeluk heb. Ik snap wel dat mensen na een aanrijding in paniek er vandoor gaan. Als niemand ze ooit verteld heeft 112 te moeten bellen... Ik heb ook nooit geleerd om een slagboom kapot te rijden als ik tussen 2 van die dingen sta en er komt een trein.Ik heb ook niet geleerd als mijn auto is uitgevallen op een overgang, het ding te verlaten wanneer de trein komt.En zo leren je meer dingen niet, je wordt ook niet aangeleerd hoe je in een file moet gaan rijden. Ook dit was niet in mijn theorieboek te vinden. Al die mensen die gassen -> remmen -> baan wisselen in files... ze weten niet beter.Ik kan me heel goed inleven dat hij uit paniek het eventjes niet meer wist
Ik heb met autorijles geleerd om ALTIJD een overweg vrij te laten. Dus rij je file, dan wacht je tot aan de andere kant genoeg ruimte is om te staan. Dan is de kans dat je motor afslaat op het moment dat je op de overweg staat ook een stuk kleiner. Volgens AI zou dit ook in het theorieboek moeten staan..... Maar misschien had de chauffeur een goede reden om te steken (bv de auto aan de overzijde)? Iets anders kan ik niet bedenken.
Of het je geleerd wordt maakt eigenlijk niet uit: in de wegenverkeerswet staat gewoon heel duidelijk dat stilstaan, inhalen of keren op een overweg verboden is.