En heb in het verleden gemerkt dat mensen die al een keuze gemaakt hebben voor een bepaalde decoder/richting, niet altijd open staan om die te vervangen, en dan wordt het niet altijd gewaardeerd om met een andere oplossing te komen. Dus ben ik daar voorzichtig in.
Er zijn 5 sleepringen volgens het getoonde schema, 2 voor de spoorstaven, en 3 voor de motor. Als je een locdecoder in de brug bouwt en daarmee de motor aanstuurt. Elektrisch ben je dan volledig gescheiden van je bezetmelding!!
wat betreft het veranderen van aandrijving zou ik beter vermijden want dan blijft het zoals het is.
heren ik weet dat het een moeilijke vraag is en dat de oplossing niet voor het rapen licht maar alstublieft niet kibbelen
Ik neem aan, dat je de 2 sleepringen voor de spoorstaven gebruikt om spanning aan de (loc)decoder in de brug te leveren. Want waar zou de spanning anders vandaan moeten komen ?Dan neemt de decoder dus stroom af van de 2 spoorstaven. Laat die nou net ook een bezetmelder bevatten. Die staat dus permanent op: bezet (door die ingebouwde decoder). Dus ook in iTrain.Afgezien van andere aansturingsproblemen van de brug is dit dus geen oplossing voor het permanente bezetmeldingsprobleem.
Nee, dat neem je verkeerd aan. De spoorstaven zitten op de sleepringen en daar doe je verder niets mee. Anders spreekt de bezetmelder aan.De decoder moet op 2 andere sleepringen.