Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Ovalen-ramer  (gelezen 11547 keer)

snorro

  • Offline Offline
  • Berichten: 112
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #15 Gepost op: 08 June 2008, 16:12:25 »
Op 1 mei heb ik hem van binnen mogen bewonderen.

echt super mooi
gr,

Jeroen

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #16 Gepost op: 08 June 2008, 23:22:44 »


Jongens nog even wachten. Van de week horen we meer over o.a. de Zeeuwse  elfjes, en de plannen voor een nieuw te bouwen hoofdlijn  stoomlokomotief (in de werkplaats liggen de frame platen van een 6000)

Van de week worden de plannen voor de komende 5 jaar gepresenteerd. Of de 1100-en en de 6000 daar in voorkomen? Afwachten maar  ;)
« Laatst bewerkt op: 08 June 2008, 23:27:10 door Reinier Z. »
Reinier

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12446
    • sleutelspoor
Ovalen-ramer AB 7216 in dienst gesteld
« Reactie #17 Gepost op: 11 June 2008, 17:10:15 »
Vandaag was het dan zover. De Roll-Out van de Ovalenramer:

Er was "strenge"  toegangscontrole aan de poort

De eerste aanblik was niet optimaal, maar de sponsors hebben zo maar een halfwoord nodig ;)



Het was gezellig druk bij de bar!

De 7507 was voor deze keer uitgerust met passende sluitseinen

De collega's waren ook goed vertegenwoordigd.

Het weer was goed te noemen



Ook dat gaat gewoon door. Sloten koffie werden er weggezet!


Eindelijk was het dan begonnen. De spreekstalmeester voor de dag bezig met de prsentatie van de beleidsplannen

Onze minister President bij de SGB

v.l.n.r Voorzitter, MP Balkenende, Loco Burgemeester van Borselle en die van Goes.

Mevr de loco nu van voren gezien


Van het Horeca personeel mocht onze MP niet zonder de Zeeuwse Bolus vertrekken!

Aandachtige toehoorders

De chef werkplaats leg nog eens uit hoe of dat een en ander tot stand is gekomen

Mr Balkenende tijdens zijn toespraak.

Het doek is gevallen. De Ovaleramer is officieel in dienst gesteld

Voorzichtig zet Lok 2 "Borsele" zich tegen de trein waarin de genodigde zich bevinden.

Onder het toeziendoog van de omroep Zeeland camera komt de AB7216 voorzichtig naar buiten

AB7216

Lekker na genieten

Wie heeft het er over dat onze hobby vergrijst?

De enige echt werkende "Hongaarse" ophanging in Nederland. En wat te denken van de sluitseinborden?

Een Heeeeel trotse projectleider. Bedankt Arjen


Zonder woorden

  SK
« Laatst bewerkt op: 12 June 2008, 12:45:01 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #18 Gepost op: 11 June 2008, 18:28:20 »
Leuk verslag Sobat, bedankt.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #19 Gepost op: 11 June 2008, 18:31:28 »
Mooie foto's Sobat!
Citaat

Wie heeft het er over dat onze hobby vergrijst?

Nou, als er zulke dames zich met modelspoor gaan bezighouden, vergrijst het niet zo. Het zou de hobby nog leuker maken! ;D

Maarten

NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Marcel SZD

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • SZD en FO fan
    • oekraine anders
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #20 Gepost op: 11 June 2008, 19:56:26 »
Leuke plaatjes, :D
Mooi rijtuig. :D

Ik vroeg me alleen af wat er nu is verteld door de SGB.

groet,

Marcel

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12446
    • sleutelspoor
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #21 Gepost op: 11 June 2008, 20:06:25 »
Even wachten, alles op zijn tijd
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Marnix van Lit

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #22 Gepost op: 11 June 2008, 23:05:02 »
Leuke foto's SK. Ben ook wel benieuwd wat er gezegd is, maar dat komen we t.z.t. vast wel te weten. Speel nog altijd met de gedachte iets als vrijwilliger te gaan doen daar. Lijkt me een leuke club.

Groeten, Marnix

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #23 Gepost op: 12 June 2008, 08:37:11 »
Mooi verslag SK, mooie prenten! Dat kan ook haast niet anders met zo'n rijtuig.
Maar het verschijnen van de MP om het rijtuig in dienst te stellen is er een bewijs van dat spoormuseumorganisaties de rotzooi-maar-wat-aan-hobbyistenhoek ontgroeid zijn en vaklieden herbergen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26637
    • Pagina van klaas
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #24 Gepost op: 12 June 2008, 09:41:53 »
Klopt helemaal Gert, de SGB is een professioneel bedrijf geworden. Het verschil met een commerciëel bedrijf is dat er bijna niemand een salaris krijgt, en dat de werktijden vrij in te vullen zijn. Met enige beperking natuurlijk, want de treindienst moet wel volgens schema uitgevoerd worden, en de overige vrijwilligers verplichten zich wel om een minimaal aantal dagen per jaar ook daadwerkelijk iets uit te voeren.

Wat de presentatie van gisteren betreft, er is heel veel verteld, te veel om hier allemaal op te noemen. Na afloop kregen we een brochure waarin het allemaal nog eens op een rijtje wordt gezet. De presentatie gaf een beeld van wat de SGB in de komende 5 jaar wil gaan bereiken, en dat maakt weer deel uit van een totale toekomstvisie, het z.g. Masterplan.
Alles te noemen gaat hier iets te ver, de brochure alleen al beslaat 32 bladzijden. Een paar punten uit de plannen:

Bouw van een museumgebouw, in de vorm van een rijtuigloods. Hierin wordt op een educatieve en onderhoudende manier getoond hoe het spoorwegbedrijf in de jaren '30 werkte. Edutainment heet dat met een mooi woord.

Restauratie van het bestaande tractiegebouw. In mijn ogen wordt dat een megaklus, want de hoofdoorzaak van de slechte toestand van het gebouw is een tekortschietende fundering.

De SGB wil een toeristische as door de Zak van Zuid-Beveland vormen. Dat houdt in dat ze zo veel mogelijk vervoer naar de toeristische attracties van het gebied naar zich toe willen trekken. Met stoomtractie is dat niet te realiseren. Daarom willen ze een aantal motorwagens (laten) bouwen naar het voorbeeld van de wagens die hier vroeger ook reden. Type Ome Keesje. Daarmee kunnen ze een frequentere dienst uitvoeren, met meer stopplaatsen.

Verder willen ze de bezoekers van het museum zo veel mogelijk zelf gaan halen. Dat betekent dat ze hoofdlijnritten willen gaan rijden tussen Roosendaal en Goes en tussen Goes en Vlissingen. Daarvoor willen ze dan weer treinen gaan samenstellen in de stijl van de grote internationale expresstreinen uit de jaren '30.
Het rijtuig dat gisteren door de premier in gebruik werd gesteld is daar een onderdeel van. Maar om een volwaardige trein samen te stellen moeten er wel "even" nog een paar rijtuigen opgeknapt worden.

In de wat verder toekomst gaan ze ook nog eens een echt stationsgebouw neerzetten, met de Utrechtse kap als onderdeel.

Ik zal ongetwijfeld een paar dingen vergeten, maar al met al kun je stellen dat  de SGB wel een club met ambities is. Ze worden daarbij gelukkig zowel financiëel als moreel ondersteund door de lokale overheden, getuige de aanwezigheid van een gedeputeerde en twee (loco)burgemeesters.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #25 Gepost op: 12 June 2008, 10:38:08 »
Dan moeten ze maar opschieten deze te restaureren: ;D

Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #26 Gepost op: 12 June 2008, 10:54:58 »
dat moeten ze zeker doen, wat mij betreft!
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #27 Gepost op: 12 June 2008, 11:04:05 »
Verder willen ze de bezoekers van het museum zo veel mogelijk zelf gaan halen. Dat betekent dat ze hoofdlijnritten willen gaan rijden tussen Roosendaal en Goes en tussen Goes en Vlissingen.

Ooit is het plan gelanceerd dit met de 252/440/418 van de Stibans te doen. Is dit geheel van de baan?






Overlast, is dit niet "ons" rijtuig?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12446
    • sleutelspoor
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #28 Gepost op: 12 June 2008, 11:07:07 »
Een van de pagina's uit het beleidsplan


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

fridzie

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
Re: Ovalen-ramer
« Reactie #29 Gepost op: 12 June 2008, 11:10:23 »
ook lkkr afkrakend niet hebben ze het ene rijtuig nog niet klaar beginnen jullie al te janken over het volgende