Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:51:08
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
  

Auteur Topic: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland  (gelezen 12142 keer)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #15 Gepost op: 06 June 2008, 12:01:34 »
De oorspronkelijke is toch de DD-IRM? ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #16 Gepost op: 06 June 2008, 12:15:35 »
Een naam wijziggen van VIRM naar IRM kost een beetje veel geld en is een beetje zinloos iedereen weet wat VIRM is. En om dan om die eene letter alle documentatie en zo opnieuw uit te moeten geven is een beetje zinloos lijkt me.

Verder zit VIRM technisch gewoon anders in elkaar dan DDIRM en is het verschil dus niet alleen 1 of 2 bakken extra.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #17 Gepost op: 06 June 2008, 13:12:15 »
VIRM heette officieel DD-IRM (in de praktijk IRM) en is dus technisch hetzelfde behoudens de wijzigingen die aangebracht zijn bij de verlenging.
Lees hier de geschiedenis.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #18 Gepost op: 06 June 2008, 13:19:54 »
Toch knap dat je dat nu al weet...

Zoals je kunt lezen hiervoor hebben deze stellen een ander interieur...

Dat andere interieur valt nog wel mee hoor, het zijn in fijte dezelfde stoelen alleen met stoffen bekleding en een ander kleurtje  ;)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #19 Gepost op: 06 June 2008, 16:56:11 »
Behalve dat iedereen dan denkt dat je het over de oorspronkelijke versie hebt.
Dat nu toch niet meer zo rondrijdt. Als je het nu IRM noemt snapt iedereen wel dat je de hele serie bedoelt. Als je een deel van de serie wilt aanduiden kan je beter spreken van de oude IRM (82/8400) of de deelserie (VIRM-II etc) erbij noemen. Er zit sowieso verschil tussen het oudere VIRM en het nieuwere (9547-9598).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #20 Gepost op: 12 June 2008, 15:13:26 »
alle virm-4 stellen die nu in nederland zijn, zijn nog eigendom van bombardier. In onnen worden koppel proeven gedaan met virm1,2 en 3.
Zowel met hele treinstellen maar ook met losse bakken. Software matig zijn er toch wel wat problemen aan het licht gekomen.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22502
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #21 Gepost op: 12 June 2008, 15:21:16 »
Dat nu toch niet meer zo rondrijdt. Als je het nu IRM noemt snapt iedereen wel dat je de hele serie bedoelt. Als je een deel van de serie wilt aanduiden kan je beter spreken van de oude IRM (82/8400) of de deelserie (VIRM-II etc) erbij noemen. Er zit sowieso verschil tussen het oudere VIRM en het nieuwere (9547-9598).

Spoorbelangstellenden zijn toch niet alleen in het hier en nu geïnteresseerd? Mijn indruk is dat als ik IRM roep, door iedereen wordt gedacht dat het over de oorspronkelijke serie gaat.
Door NSR trouwens ook. Het oorspronkelijke ontwerp heet daar IRM, het latere ontwerp heet V-IRM. Ook daar willen ze de ontwerpen die momenteel nog rondrijden als het even kan kunnen onderscheiden van eerdere ontwerpen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #22 Gepost op: 12 June 2008, 16:59:23 »
VIRM-in-aanbouw transport.
3e foto.
klik
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #23 Gepost op: 12 June 2008, 17:27:57 »
Deze bakken hebben ook nog niet hun eigen draaistellen.
Dit zijn ook geheel lege bakken.

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 465
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #24 Gepost op: 12 June 2008, 17:45:45 »
VIRM-in-aanbouw transport.
3e foto.
klik
Merkwaardig gezicht dat de 1e klas band onder verder doorloopt dan boven  ??? .

Henk
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1 icm MacBook Air M4

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #25 Gepost op: 12 June 2008, 18:04:46 »

Dan zal de eerste klas afdeling beneden wel groter zijn dan boven lijkt me. Is toch vrij logisch of niet?
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #26 Gepost op: 12 June 2008, 18:06:45 »
Dat is met de virm-2 en de virm-3 ook al zo
« Laatst bewerkt op: 12 June 2008, 18:29:43 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #27 Gepost op: 12 June 2008, 18:10:54 »
abv3/4
« Laatst bewerkt op: 12 June 2008, 18:29:57 door Peter Korsten »

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #28 Gepost op: 12 June 2008, 19:11:30 »
Deze bakken hebben ook nog niet hun eigen draaistellen.
Dit zijn ook geheel lege bakken.
Klopt, is een transport van de ene naar de andere fabriek.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #29 Gepost op: 12 June 2008, 22:18:56 »
Spoorbelangstellenden zijn toch niet alleen in het hier en nu geïnteresseerd? Mijn indruk is dat als ik IRM roep, door iedereen wordt gedacht dat het over de oorspronkelijke serie gaat.
Door NSR trouwens ook. Het oorspronkelijke ontwerp heet daar IRM, het latere ontwerp heet V-IRM. Ook daar willen ze de ontwerpen die momenteel nog rondrijden als het even kan kunnen onderscheiden van eerdere ontwerpen.
Mijn indruk is juist dat je dan gewoon al het IRM bedoelt, zal wel iets persoonlijks zijn. Mijns inziens duidt de NS juist aan door het spreken over V-IRM dat ze gebaseerd zijn op het nieuwere ontwerp (wat ik al zei).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.