Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:51:08
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
  

Auteur Topic: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland  (gelezen 12147 keer)

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #45 Gepost op: 05 October 2008, 13:19:24 »
Afgelopen donderdag zag ik de 9552 in Enschede Drienerlo, supporters wegbrengen naar Enschede. Makkelijk te herkennen aan de andere kleur van het interieur.
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #46 Gepost op: 05 October 2008, 13:55:14 »
En hoe is het afgelopen met dat interieur?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #47 Gepost op: 05 October 2008, 13:56:10 »
Heeft weer een andere kleur !

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #48 Gepost op: 05 October 2008, 13:57:53 »
Of heeft helemaal geen interieur nu.
Je weet maar nooit hoe voetbalsupporters je treintje achter laten, maar meestal wordt het ergste gevreest.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #49 Gepost op: 05 October 2008, 14:06:44 »
Ik heb nog een foto op mijn site geplaatst van een gemoderniseerde VIRM.
Voor grootspoorfoto's zie site

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #50 Gepost op: 05 October 2008, 14:09:32 »
Of heeft helemaal geen interieur nu.
Je weet maar nooit hoe voetbalsupporters je treintje achter laten, maar meestal wordt het ergste gevreest.
Het is echt niet zo dat echt elke trein die supporters vervoerd heeft aan gort ligt hoor...  ;)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #51 Gepost op: 05 October 2008, 14:10:14 »
Niet altijd, maar wel vaak.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

pieterz

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #52 Gepost op: 09 October 2008, 18:53:26 »
Hallo, ik zit met een vraag.

Als vast reiziger Rotterdam-Breda wil ik wel eens weten of die nieuwe virm's daadwerkelijk ingezet gaan worden ter vervanging van die ICK's.
Volgens mij was dat aanvankelijk de bedoeling.

Ik begin die ICK namelijk spuugzat te worden, de tijd die nodig is om te wisselen is veel te lang, vooral in de spits.

Wie kan een goed antwoord geven op mijn vraag?

Pieter

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1110
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #53 Gepost op: 09 October 2008, 19:09:56 »
Volgens mij heb ik wat gemist...Worden de nieuwe VIRM's al ingezet in de reguliere dienst?

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #54 Gepost op: 09 October 2008, 19:20:54 »
Ja dus.

En de vering van de bakken staat wat strakker want ze schudden naar mijn idee een stuk minder als de originele (V)IRM's.

Alhoewel, er zullen er nog wel wat kinderziektes inzitten aangezien ik vorige week in een nieuwe IRM zat tussen Utrecht en Leiden met wat problemen. Ter hoogte van Alphen a/d Rijn traden er problemen op met de panto (foutmelding ofzo in de computer, hadden de conducteurs het over). Uiteindelijk met een minuut of 10 vertraging door naar Leiden. Er was namelijk niets te zien en de computer gaf geen fout meer. Dus vermoedelijk gaf de spanningsonderbreking op de brug wat problemen (en niet zoals bij de spurts).

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Rudolfph

  • Offline Offline
  • Berichten: 990
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #55 Gepost op: 09 October 2008, 20:44:09 »
Bij de brug bij Alphen moet de stroomafnemer plat op het dak (is de laatste bovenleidingloze brug in Nederland waarbij dat moet, bij de andere bovenleidingloze bruggen kan de stroomafnemer omhoog blijven door een andere constructie van de bovenleiding) en als de stroomafnemer vanuit de nieuwe VIRM bediend wordt, is er niets aan de hand. Wordt de stroomafnemer vanuit een oude VIRM bediend, omdat die voorop rijdt, en er rijdt een nieuwe VIRM achter, dan gaat het fout. De computer van de nieuwe VIRM denkt dan dat de stroomafnemer kapot is en automatisch naar beneden gekomen is en wil de stroomafnemer dus niet meer omhoog doen tot hem verteld dat de stroomafnemer niet meer kapot is. Moet dus nog even gefikst worden.

Informatie komt van Somda.nl, maar ik heb geen idee waar.
Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Bijbehorend forumdraadje: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=56271

pieterz

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #56 Gepost op: 09 October 2008, 22:30:00 »
Nu wordt dus duidelijk dat ze op nog meer trajecten ingezet worden.

Is mijn vraag dus onzin?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #57 Gepost op: 09 October 2008, 23:10:57 »
Ja, ze zijn al in dienst (en er komen er uiteraard steeds meer). ICK is dus langzamerhand een aflopende zaak. Wordt overigens niet 1:1 vervangen, de IRM's stromen gewoon in de bestaande (grote) IRM-omloop in

Patrick Beentjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 61
  • NL H0 IV-V
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #58 Gepost op: 09 October 2008, 23:12:09 »
Afgelopen dinsdga heb ik in een nieuwe IRM gezeten tussen Amersfoort en Amsterdam.

Normaal rijden op dit traject koplopers of ICL. Ik wist niet wat ik zag toen ik ineens in een splinternieuw IRM treinstel zat
Met de trein is het fijn (Y)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: nieuwe V-IRM stellen van de NS is in Nederland
« Reactie #59 Gepost op: 10 October 2008, 07:29:22 »
Bij de brug bij Alphen...  ...van Somda.nl, maar ik heb geen idee waar.
Dat klopt ja, en raad eens wie in die VIRM zat toen dat gebeurde ;D

Vroeger toen er alleen nog plan v reed mochten de treinen hun pantograaf gewoon omhoog houden, ook als er wel eens VIRM omgeleid werd uit de serie 2000 (Arnhem - Den Haag) bleven ze gewoon op volgens mij ::)

Maar toen in 2007 VIRM ineens planmatig ingezet werd moest er vanalles veranderen, de snelheid omlaag bijvoorbeeld.

Maargoed, de trein reed door tot net vóór station alphen waar de machinist blijkbaar even wat heeft gereset ofzo waardoor we de laatste 200 meter weer verder konden rijden.