Allereerst een algemene opmerking. CV3 en CV4 niet op waarde 0 zetten, minimaal waarde 1.Waarde 0 kan namelijk op verschillende manieren geïmplementeerd zijn op verschillende merken.Bij het ene merk kan 0 "geen" betekenen, terwijl het bij een ander merk de waarde 0 "standaard" betekend.Bij Zimo en iTrain staat me bij dat cv3 en 4 tussen de 5 en 15 stond.Ik heb al bijna geen jaar meer met iTrain gewerkt, maar er staat me bij dat er een waarde is om de tijd te bepalen dat de loc doorrijdt nadat de eind sensor is bereikt. Maak deze lang genoeg om de loc voldoende lengte te geven om weer op snelheid te laten komen aan het begin van de meeting.mvg spock
Ik heb al bijna geen jaar meer met iTrain gewerkt, maar er staat me bij dat er een waarde is om de tijd te bepalen dat de loc doorrijdt nadat de eind sensor is bereikt. Maak deze lang genoeg om de loc voldoende lengte te geven om weer op snelheid te laten komen aan het begin van de meeting.mvg spock
Staat cv29 op 0 ?
Beste Peter,Ook ik zit al een tijd te prutsen met deze lok (dc met sound) en gebruik Itrain. Gaf al problemen met snelheidsmetingen (geen mooie lijn), stap 28 gaf een lagere snelheid aan dan bv 27 t/m 25 noem maar.Ook bij de overgang naar een volgend blok (vaak bij 1 specifiek blok) fout meldingen zoals onbekend blok of niet op tijd aangekomen. Wat mij opgevallen is, is dat als de lok in het vorig blok is gestopt hij daarna toch nog ong. 4 cm doorrijdt. Ook komen de meldingen voor als het volgend blok vrijkomt, hij start en rijdt dan zo'n 5 centimeter vooruit en stopt dan met een foutmelding.Helaas kan ik je niet helpen met een oplossing maar ben wel blij dat je het aangekaart hebt. Ben benieuwd naar oplossingen van mede forum genoten.mvrgr. Kees