Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 13:24:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 13:22:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:11:06
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:48:23
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:41:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:35:17
Esu Loksound - NS Wadloper? door Torikoos
Vandaag om 12:27:13
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:20:07
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 12:15:51
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
Vandaag om 11:45:26
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 11:26:35
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 11:07:48
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
Vandaag om 10:55:50
Fleischmann Anna ombouw. door Huup
Vandaag om 10:40:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 10:35:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:18:17
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:57:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
Vandaag om 08:51:12
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 08:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronaldk
Vandaag om 08:39:15
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 07:32:56
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 07:28:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
15 August 2025, 22:53:59
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf door JoopSpoort
15 August 2025, 22:07:12
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
15 August 2025, 21:24:37
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
15 August 2025, 21:09:11
Camp 3 door Ronald Halma
15 August 2025, 21:00:28
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
15 August 2025, 17:22:12
  

Auteur Topic: Aanpassen baanplan bestaande baan  (gelezen 4283 keer)

JoopSpoort

  • Offline Offline
  • Berichten: 558
  • Twentse methode: KWW Kiek’n wat ‘t wordt
    • Youtubekanaal over grote en kleine treinen
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #30 Gepost op: 15 August 2025, 18:31:31 »

Daarnaast heb ik voor het gemak even de wissels aangegeven met een rode en blauwe punt:

Wissel bij de rode punten:
Deze wissels hebben toch geen meerwaarde, met deze rijrichting? als je tenminste met je trein niet wil steken. Ik vind het belangrijk dat de treinen kunnen doorrijden op de (bij het station) twee achterste sporen. Hoe meer onderbrekingen je hier maakt hoe groter de kans is dat treinen op elkaar zitten te wachten.
De wissels met de rode stippen kun je gebruiken om een trein van het linker spoor naar rechts de helix in kunt sturen. M.a.w. nadat je gebruik hebt gemaakt om tegen de richting in de keerlus te rijden. Dat geeft weer wat extra rijmogelijkheden. Dat wachten is goed op te lossen als je met besturingssoftware rijdt. Als dat zo is, zou ik er ook voor zorgen de klimmende trein een stopverbod te geven. Een wachtende trein in de klimspiraal weer laten optrekken gaat niet altijd even soepel. De 42424 boog is om te klimmen net iets te krap, vind ik persoonlijk.
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2872
  • Duitsland TP III/IV
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #31 Gepost op: Vandaag om 00:57:13 »
Probleem met het onderste spoor is opgelost.


Grt, Ronald.

San-Markos

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #32 Gepost op: Vandaag om 11:26:35 »
Beste heren,

Bedankt voor jullie nieuwe bijdragen.

Ik heb persoonlijk geen behoefte om vanaf het stationsspoor via de keerlus weer richting de helix te rijden. Ik vind het dan ook geen probleem dat locs van het onderste stationsspoor eerst naar het opstelspoor moeten om vervolgens de mogelijkheid om weer op de hoofdbaan uit te komen. Voor mij hebben de extra wissels dan ook geen voordeel.

Mocht ik in de toekomst alsnog van mening veranderen dan zal ik zeker jullie suggesties hierbij gebruiken. Waarvoor dank. Voor nu ga ik met de optie van Joz verder.
Groet,

Mark