Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Eric B
Vandaag om 19:21:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door WimC
Vandaag om 19:19:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 19:17:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 18:46:34
fotowedstrijd 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 18:45:40
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Marc tramt
Vandaag om 18:43:07
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Piko 2025 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:16:15
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door verst107
Vandaag om 18:03:37
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Rondom Charlois door 741230
Vandaag om 17:43:04
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
Zelfgemaakt BiDiB modules door AlbertG
Vandaag om 16:57:24
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 14:33:44
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Gerard van de Weijer
Vandaag om 14:29:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:22:47
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:26
Stottering Piko 98551BD door bellejt
Vandaag om 13:39:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:23:41
Acme nieuwe ICNG door virmfan
Vandaag om 12:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:38:15
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Peter.D
Vandaag om 11:35:18
  

Auteur Topic: Aanpassen baanplan bestaande baan  (gelezen 7001 keer)

JoopSpoort

  • Offline Offline
  • Berichten: 567
  • Twentse methode: KWW Kiek’n wat ‘t wordt
    • Youtubekanaal over grote en kleine treinen
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #30 Gepost op: 15 August 2025, 18:31:31 »

Daarnaast heb ik voor het gemak even de wissels aangegeven met een rode en blauwe punt:

Wissel bij de rode punten:
Deze wissels hebben toch geen meerwaarde, met deze rijrichting? als je tenminste met je trein niet wil steken. Ik vind het belangrijk dat de treinen kunnen doorrijden op de (bij het station) twee achterste sporen. Hoe meer onderbrekingen je hier maakt hoe groter de kans is dat treinen op elkaar zitten te wachten.
De wissels met de rode stippen kun je gebruiken om een trein van het linker spoor naar rechts de helix in kunt sturen. M.a.w. nadat je gebruik hebt gemaakt om tegen de richting in de keerlus te rijden. Dat geeft weer wat extra rijmogelijkheden. Dat wachten is goed op te lossen als je met besturingssoftware rijdt. Als dat zo is, zou ik er ook voor zorgen de klimmende trein een stopverbod te geven. Een wachtende trein in de klimspiraal weer laten optrekken gaat niet altijd even soepel. De 42424 boog is om te klimmen net iets te krap, vind ik persoonlijk.
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3025
  • Duitsland TP III/IV
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #31 Gepost op: 16 August 2025, 00:57:13 »
Probleem met het onderste spoor is opgelost.


Grt, Ronald.

San-Markos

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #32 Gepost op: 16 August 2025, 11:26:35 »
Beste heren,

Bedankt voor jullie nieuwe bijdragen.

Ik heb persoonlijk geen behoefte om vanaf het stationsspoor via de keerlus weer richting de helix te rijden. Ik vind het dan ook geen probleem dat locs van het onderste stationsspoor eerst naar het opstelspoor moeten om vervolgens de mogelijkheid om weer op de hoofdbaan uit te komen. Voor mij hebben de extra wissels dan ook geen voordeel.

Mocht ik in de toekomst alsnog van mening veranderen dan zal ik zeker jullie suggesties hierbij gebruiken. Waarvoor dank. Voor nu ga ik met de optie van Joz verder.
Groet,

Mark

Joz

  • a.k.a. Jos
  • Offline Offline
  • Berichten: 728
  • Vaak bu'j te bange
    • Museumdepot Beekbergen in H0
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #33 Gepost op: 16 August 2025, 18:12:32 »
 (y)