Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Invoering SGNS containerwagens bij NS door hans nahon
Vandaag om 22:33:05
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 22:30:06
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Aanpassen baanplan bestaande baan  (gelezen 7023 keer)

JoopSpoort

  • Offline Offline
  • Berichten: 567
  • Twentse methode: KWW Kiek’n wat ‘t wordt
    • Youtubekanaal over grote en kleine treinen
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #30 Gepost op: 15 August 2025, 18:31:31 »

Daarnaast heb ik voor het gemak even de wissels aangegeven met een rode en blauwe punt:

Wissel bij de rode punten:
Deze wissels hebben toch geen meerwaarde, met deze rijrichting? als je tenminste met je trein niet wil steken. Ik vind het belangrijk dat de treinen kunnen doorrijden op de (bij het station) twee achterste sporen. Hoe meer onderbrekingen je hier maakt hoe groter de kans is dat treinen op elkaar zitten te wachten.
De wissels met de rode stippen kun je gebruiken om een trein van het linker spoor naar rechts de helix in kunt sturen. M.a.w. nadat je gebruik hebt gemaakt om tegen de richting in de keerlus te rijden. Dat geeft weer wat extra rijmogelijkheden. Dat wachten is goed op te lossen als je met besturingssoftware rijdt. Als dat zo is, zou ik er ook voor zorgen de klimmende trein een stopverbod te geven. Een wachtende trein in de klimspiraal weer laten optrekken gaat niet altijd even soepel. De 42424 boog is om te klimmen net iets te krap, vind ik persoonlijk.
Hartelijke groet,
Joop ter Laak

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3025
  • Duitsland TP III/IV
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #31 Gepost op: 16 August 2025, 00:57:13 »
Probleem met het onderste spoor is opgelost.


Grt, Ronald.

San-Markos

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #32 Gepost op: 16 August 2025, 11:26:35 »
Beste heren,

Bedankt voor jullie nieuwe bijdragen.

Ik heb persoonlijk geen behoefte om vanaf het stationsspoor via de keerlus weer richting de helix te rijden. Ik vind het dan ook geen probleem dat locs van het onderste stationsspoor eerst naar het opstelspoor moeten om vervolgens de mogelijkheid om weer op de hoofdbaan uit te komen. Voor mij hebben de extra wissels dan ook geen voordeel.

Mocht ik in de toekomst alsnog van mening veranderen dan zal ik zeker jullie suggesties hierbij gebruiken. Waarvoor dank. Voor nu ga ik met de optie van Joz verder.
Groet,

Mark

Joz

  • a.k.a. Jos
  • Offline Offline
  • Berichten: 728
  • Vaak bu'j te bange
    • Museumdepot Beekbergen in H0
Re: Aanpassen baanplan bestaande baan
« Reactie #33 Gepost op: 16 August 2025, 18:12:32 »
 (y)