Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:07:52
Piko blauwe 1000 door spoorzeven
Vandaag om 15:06:28
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 15:02:18
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile door Sander Fondse
Vandaag om 14:56:22
fotowedstrijd 2025 door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:39:03
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Forever Rocofan
Vandaag om 14:36:05
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
MLF Fielschmann motor kit door knar46
Vandaag om 14:18:32
Nieuw huis, nieuwe baan door Dash 8
Vandaag om 13:56:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door NSTim2008
Vandaag om 13:20:14
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Revier Rheinbrenner (H0) door Arjan6511
Vandaag om 12:18:21
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door J1971
Vandaag om 11:38:41
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
Kersttrein door Charles_
Vandaag om 10:31:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:30:25
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 10:23:04
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 10:19:51
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door henk
Vandaag om 06:03:48
Veevervoer ss/ ns door MOVisser
Vandaag om 00:07:48
Rondom Charlois door Alewijn
26 November 2025, 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
26 November 2025, 22:39:39
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Quinzeedied
26 November 2025, 22:32:05
De modeltreinen van Spoorijzer door rjr
26 November 2025, 22:28:45
Stub switches door bask185
26 November 2025, 21:59:25
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
26 November 2025, 21:58:44
Lodewickshaven door Ronald Halma
26 November 2025, 21:40:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door Edsko Hekman
26 November 2025, 21:37:28
Modelbaan Beltheim. door puntenglijder
26 November 2025, 19:09:33
  

Auteur Topic: Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper  (gelezen 7458 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4692
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Citaat
Station Groningen is na ruim zestig dagen weer geopend. Dag en nacht werd de afgelopen tijd gewerkt aan het station. Het spoor werd opnieuw gelegd en het station veranderde van kopstation in doorreisstation. De zichtbaarste verandering is de ondergrondse reizigerspassage. Reizigers kijken hun ogen uit deze zondagochtend (=13-7). Velen maken snel....

De rest kun je hier lezen: https://nos.nl/artikel/2574898-groningers-blij-verrast-met-opening-station-maar-er-is-ook-reden-voor-gemopper

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 722
 ;)
Fiets mee via roltrap levensgevaarlijk?
Kwestie van handigheidje, voorwiel dwarszetten en relax!

In Rotterdam doen we het al 83 jaar bij de Maastunnel..
Vrindelijke groet.

R.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Uit het artikel "Het station in Groningen was een van de laatste stations waar nog geen poortjes waren"
Wat een onzin. Ik denk dat er nog steeds meer stations zijn zonder poortjes dan met.
Stukje onkunde van de dienstdoende journalist.
Gr.
Eric

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8381
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Ik ben benieuwd. Maar na de kille en sfeerloos doorgangen in vele nieuwe stations in Nederland en van wat ik nu zie, verwacht ik niet veel goeds. Ik ben nog steeds niet bekomen van de verschrikking dat station Breda nu is. Of Tilburg.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27003
    • Pagina van klaas
;)
Fiets mee via roltrap levensgevaarlijk?
Kwestie van handigheidje, voorwiel dwarszetten en relax!

In Rotterdam doen we het al 83 jaar bij de Maastunnel..
Ik heb dat één keer gedaan in de Maastunnel. Met de fiets volgepakt met kampeerbagage. Dat was eens maar nooit meer. Ik moest alles schrap zetten om niet met het hele spul naar beneden te rollen.

Over die poortjes, in Zeeland heeft alleen Goes poortjes. Alle andere stations en haltes nog niet.
« Laatst bewerkt op: 14 July 2025, 14:13:21 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9066
  • May your coffee kick in before reality does.
Ik ben benieuwd. Maar na de kille en sfeerloos doorgangen in vele nieuwe stations in Nederland en van wat ik nu zie, verwacht ik niet veel goeds. Ik ben nog steeds niet bekomen van de verschrikking dat station Breda nu is. Of Tilburg.
Breda is een regelrecht mortuarium. Ik durf daar geen koffie te halen uit vrees voor wat er in verwerkt wordt, laat staan een kroket, frikandel of worstebroodje.....
Zelfs Wednesday durft daar niet naar binnen  ::)

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1996
Uit het artikel "Het station in Groningen was een van de laatste stations waar nog geen poortjes waren"
Wat een onzin. Ik denk dat er nog steeds meer stations zijn zonder poortjes dan met.
Stukje onkunde van de dienstdoende journalist.

De NS-sporen hebben wel poortjes . Arriva-sporen alleen paaltjes .

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1389
  • Southern....de oude dan
Ik vind Tilburg nogal meevallen hoor, maar Breda, waar ik helaas menig uurtje wachtend moet doorbrengen, is idd een mortuarium.

Grtz Gerard

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3461
    • Mijn van-alles website
Uit het artikel "Het station in Groningen was een van de laatste stations waar nog geen poortjes waren"
Wat een onzin. Ik denk dat er nog steeds meer stations zijn zonder poortjes dan met.
Stukje onkunde van de dienstdoende journalist.
Er had denk ik 'grote stations' moeten staan. En in dat opzicht is het wel bijzonder dat Groningen die nog niet had nee.
Ik ben benieuwd. Maar na de kille en sfeerloos doorgangen in vele nieuwe stations in Nederland en van wat ik nu zie, verwacht ik niet veel goeds. Ik ben nog steeds niet bekomen van de verschrikking dat station Breda nu is. Of Tilburg.
Wauw. Er is blijkbaar veel veranderd in 17 jaar... Alhoewel, ik ben laatst nog op station Eindhoven geweest en was er niet van onder de indruk. Wel veel licht (het was 9 uur 's avonds) maar wel erg kil en kaal en niet zo gezellig meer als in 2006, toen ik er de laatste keer was.
De NS-sporen hebben wel poortjes . Arriva-sporen alleen paaltjes .
Er zijn stations waar Arriva mede-uitvoerder is en gewoon poortjes van ze staan. Stap maar eens op Zutphen over. Je weet niet wat je ziet met NS-poortjes én Arriva-poortjes beneden in de hal, maar óók NS- en Arriva-paaltjes op het perron. Ik weet hoe het werkt, maar zag het bijna elke treinlading wel 1 of 2 keer fout gaan (idem in Amsterdam overigens, Amsterdam Amstel is berucht wat de overstap NS<>GVB betreft)

Knap stupide, maar typisch Nederlands dat een OV-project nog maar half af is. Werkende liften vind ik toch wel het minste.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22715
Eeeh, het station lag er helemaal uit weet je nog. Het is zo snel mogelijk weer in gebruik genomen. Dat vind ik eigenlijk wel slim.

En Breda vind ik best fraai. Maar om Sven gerust te stellen. De bedoeling is dat mensen na de verbouwing veel vaker via de klassieke stationshal het station betreden. In plaats van ergens langszij zoals jaren het geval is geweest.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3367
Ik heb dat één keer gedaan in de Maastunnel. Met de fiets volgepakt met kampeerbagage. Dat was eens maar nooit meer. Ik moest alles schrap zetten om niet met het hele spul naar beneden te rollen.
Kwestie van oefenen, maar dan niet meteen met een volgepakte fiets. Later zal je merken dat het probleemloos lukt, de fiets in balans rustend tegen je heup.
Groeten,
Richard

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9066
  • May your coffee kick in before reality does.
Moet je niet alles achterop stouwen natuurlijk. En echt leuk wordt het pas als de roltrap stopt.     ....

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3367
Voorwiel dwars op de trede, zelf sta je een trede hoger met het fietszadel tegen je achterwerk/heup. Dan maakt het weinig uit of je achterop je bagage hebt gestouwd of niet...en een roltrap heeft natuurlijk auslauf en staat nooit ineens stil.
Groeten,
Richard

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 722
 :)
Na de tunnel doorfietsen de roltrap op.
Dan sta je trede lager.
De bagage achterop kan dan probleempje zijn.

Anderzijds zijn er liften. Ingang daarvan in de enorme ventilatiegebouwen.
Vrindelijke groet.

R.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3367
En zo blijft er altijd wel wat te mieren  ;D
Groeten,
Richard