Station Groningen is na ruim zestig dagen weer geopend. Dag en nacht werd de afgelopen tijd gewerkt aan het station. Het spoor werd opnieuw gelegd en het station veranderde van kopstation in doorreisstation. De zichtbaarste verandering is de ondergrondse reizigerspassage. Reizigers kijken hun ogen uit deze zondagochtend (=13-7). Velen maken snel....
Fiets mee via roltrap levensgevaarlijk?Kwestie van handigheidje, voorwiel dwarszetten en relax!In Rotterdam doen we het al 83 jaar bij de Maastunnel..
Ik ben benieuwd. Maar na de kille en sfeerloos doorgangen in vele nieuwe stations in Nederland en van wat ik nu zie, verwacht ik niet veel goeds. Ik ben nog steeds niet bekomen van de verschrikking dat station Breda nu is. Of Tilburg.
Uit het artikel "Het station in Groningen was een van de laatste stations waar nog geen poortjes waren"Wat een onzin. Ik denk dat er nog steeds meer stations zijn zonder poortjes dan met.Stukje onkunde van de dienstdoende journalist.
De NS-sporen hebben wel poortjes . Arriva-sporen alleen paaltjes .
Ik heb dat één keer gedaan in de Maastunnel. Met de fiets volgepakt met kampeerbagage. Dat was eens maar nooit meer. Ik moest alles schrap zetten om niet met het hele spul naar beneden te rollen.