Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoek onderdelen blad voor oude stoomloc 04112A door jerrytrein
Vandaag om 20:35:15
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
Vandaag om 20:34:07
Mijn minitrix 2051 hobbelt door VictorPM
Vandaag om 20:29:03
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:27:21
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Eric B
Vandaag om 20:26:23
Shapeways winkel is er nu maar hoe werkt het ? door 3Dbuildr
Vandaag om 19:55:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 19:51:41
Wat spoor 1 brouwsels door Wies
Vandaag om 19:48:20
Eisenbahn-Romantik muss bleiben door RikM
Vandaag om 19:45:29
Rangeren met een pec door barry1972
Vandaag om 19:32:41
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door barry1972
Vandaag om 19:15:10
Baanplan Belkamp H0 door jdk
Vandaag om 19:06:43
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 19:01:26
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 18:51:46
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:06:43
Welke koppeling is dit? door Quinzeedied
Vandaag om 16:36:50
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 16:15:20
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Montanbahn
Vandaag om 15:57:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:31
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:39:15
Rondom Charlois door Gert Arkema
Vandaag om 15:37:45
Bauarbeiten im gange door Paul1969
Vandaag om 15:36:57
Hulp gezocht omgeving Drachten door rjr
Vandaag om 14:53:42
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:30:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:29:35
Bumper voor de LH-101 handregelaar door robstuart
Vandaag om 13:24:34
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 12:59:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:40:05
  

Auteur Topic: Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper  (gelezen 7338 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4661
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Citaat
Station Groningen is na ruim zestig dagen weer geopend. Dag en nacht werd de afgelopen tijd gewerkt aan het station. Het spoor werd opnieuw gelegd en het station veranderde van kopstation in doorreisstation. De zichtbaarste verandering is de ondergrondse reizigerspassage. Reizigers kijken hun ogen uit deze zondagochtend (=13-7). Velen maken snel....

De rest kun je hier lezen: https://nos.nl/artikel/2574898-groningers-blij-verrast-met-opening-station-maar-er-is-ook-reden-voor-gemopper

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
 ;)
Fiets mee via roltrap levensgevaarlijk?
Kwestie van handigheidje, voorwiel dwarszetten en relax!

In Rotterdam doen we het al 83 jaar bij de Maastunnel..
Vrindelijke groet.

R.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Uit het artikel "Het station in Groningen was een van de laatste stations waar nog geen poortjes waren"
Wat een onzin. Ik denk dat er nog steeds meer stations zijn zonder poortjes dan met.
Stukje onkunde van de dienstdoende journalist.
Gr.
Eric

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Ik ben benieuwd. Maar na de kille en sfeerloos doorgangen in vele nieuwe stations in Nederland en van wat ik nu zie, verwacht ik niet veel goeds. Ik ben nog steeds niet bekomen van de verschrikking dat station Breda nu is. Of Tilburg.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26879
    • Pagina van klaas
;)
Fiets mee via roltrap levensgevaarlijk?
Kwestie van handigheidje, voorwiel dwarszetten en relax!

In Rotterdam doen we het al 83 jaar bij de Maastunnel..
Ik heb dat één keer gedaan in de Maastunnel. Met de fiets volgepakt met kampeerbagage. Dat was eens maar nooit meer. Ik moest alles schrap zetten om niet met het hele spul naar beneden te rollen.

Over die poortjes, in Zeeland heeft alleen Goes poortjes. Alle andere stations en haltes nog niet.
« Laatst bewerkt op: 14 July 2025, 14:13:21 door Klaas Zondervan »
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8919
  • May your coffee kick in before reality does.
Ik ben benieuwd. Maar na de kille en sfeerloos doorgangen in vele nieuwe stations in Nederland en van wat ik nu zie, verwacht ik niet veel goeds. Ik ben nog steeds niet bekomen van de verschrikking dat station Breda nu is. Of Tilburg.
Breda is een regelrecht mortuarium. Ik durf daar geen koffie te halen uit vrees voor wat er in verwerkt wordt, laat staan een kroket, frikandel of worstebroodje.....
Zelfs Wednesday durft daar niet naar binnen  ::)

roco

  • Online Online
  • Berichten: 1994
Uit het artikel "Het station in Groningen was een van de laatste stations waar nog geen poortjes waren"
Wat een onzin. Ik denk dat er nog steeds meer stations zijn zonder poortjes dan met.
Stukje onkunde van de dienstdoende journalist.

De NS-sporen hebben wel poortjes . Arriva-sporen alleen paaltjes .

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1382
  • Southern....de oude dan
Ik vind Tilburg nogal meevallen hoor, maar Breda, waar ik helaas menig uurtje wachtend moet doorbrengen, is idd een mortuarium.

Grtz Gerard

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3458
    • Mijn van-alles website
Uit het artikel "Het station in Groningen was een van de laatste stations waar nog geen poortjes waren"
Wat een onzin. Ik denk dat er nog steeds meer stations zijn zonder poortjes dan met.
Stukje onkunde van de dienstdoende journalist.
Er had denk ik 'grote stations' moeten staan. En in dat opzicht is het wel bijzonder dat Groningen die nog niet had nee.
Ik ben benieuwd. Maar na de kille en sfeerloos doorgangen in vele nieuwe stations in Nederland en van wat ik nu zie, verwacht ik niet veel goeds. Ik ben nog steeds niet bekomen van de verschrikking dat station Breda nu is. Of Tilburg.
Wauw. Er is blijkbaar veel veranderd in 17 jaar... Alhoewel, ik ben laatst nog op station Eindhoven geweest en was er niet van onder de indruk. Wel veel licht (het was 9 uur 's avonds) maar wel erg kil en kaal en niet zo gezellig meer als in 2006, toen ik er de laatste keer was.
De NS-sporen hebben wel poortjes . Arriva-sporen alleen paaltjes .
Er zijn stations waar Arriva mede-uitvoerder is en gewoon poortjes van ze staan. Stap maar eens op Zutphen over. Je weet niet wat je ziet met NS-poortjes én Arriva-poortjes beneden in de hal, maar óók NS- en Arriva-paaltjes op het perron. Ik weet hoe het werkt, maar zag het bijna elke treinlading wel 1 of 2 keer fout gaan (idem in Amsterdam overigens, Amsterdam Amstel is berucht wat de overstap NS<>GVB betreft)

Knap stupide, maar typisch Nederlands dat een OV-project nog maar half af is. Werkende liften vind ik toch wel het minste.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22635
Eeeh, het station lag er helemaal uit weet je nog. Het is zo snel mogelijk weer in gebruik genomen. Dat vind ik eigenlijk wel slim.

En Breda vind ik best fraai. Maar om Sven gerust te stellen. De bedoeling is dat mensen na de verbouwing veel vaker via de klassieke stationshal het station betreden. In plaats van ergens langszij zoals jaren het geval is geweest.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3344
Ik heb dat één keer gedaan in de Maastunnel. Met de fiets volgepakt met kampeerbagage. Dat was eens maar nooit meer. Ik moest alles schrap zetten om niet met het hele spul naar beneden te rollen.
Kwestie van oefenen, maar dan niet meteen met een volgepakte fiets. Later zal je merken dat het probleemloos lukt, de fiets in balans rustend tegen je heup.
Groeten,
Richard

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8919
  • May your coffee kick in before reality does.
Moet je niet alles achterop stouwen natuurlijk. En echt leuk wordt het pas als de roltrap stopt.     ....

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3344
Voorwiel dwars op de trede, zelf sta je een trede hoger met het fietszadel tegen je achterwerk/heup. Dan maakt het weinig uit of je achterop je bagage hebt gestouwd of niet...en een roltrap heeft natuurlijk auslauf en staat nooit ineens stil.
Groeten,
Richard

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
 :)
Na de tunnel doorfietsen de roltrap op.
Dan sta je trede lager.
De bagage achterop kan dan probleempje zijn.

Anderzijds zijn er liften. Ingang daarvan in de enorme ventilatiegebouwen.
Vrindelijke groet.

R.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3344
En zo blijft er altijd wel wat te mieren  ;D
Groeten,
Richard