Hé Jeroenster,Ook al aan het smokkelen geslagen? Ik heb hetzelfde probleem en heb een type Y besteld van de PKP. Die is van een paar jaar later net als de WLAB van de SZD. Maar ja, je moet wat hé?
Lastige is nu nog: hoe kom ik aan juiste 1e klas en rijtuignummer transfers
Van het bagagerijtuig is ook niet helemaal zeker dat deze in 1974 nog reed. Bewijs is er dat het tot en met 1973 mee reed. Tevens is bekend dat vanaf zomer 1974 dit rijtuig een DR BD geworden is. Dat moet dan een Halberstadter zijn als ik het goed heb. Maar of in het voorjaar 1974 dit rijtuig nog een D was of ook al een BD???
Wordt aan gewerkt..........door Ernst Jan en mij.Kees-Jan
De Y bakken die door de Duitse (slaap en zitrijtuigen) en Joegoslavische (slaap en restauratierijtuigen) spoorwegindustrie zijn geleverd wel. De Y bakken die in Polen zijn gebouwd (Cegielsky) hadden een plat dak. In die zin klopt het SaMo model dus.Overigens heeft ook de Duitse spoorindustrie Y wagens met een plat dak geleverd aan onder andere Hongarije, maar niet aan Polen.
Jullie zijn schatten! heeft het 1e klas rijtuig van de DR dezelfde kleur groen en dakkleur als de PKP 2e klas?
EJ en KJ niet een keer Oost-Europees rijtuigonderricht geven aan de belangstellenden?
Of te wel: heeft het 1e klas rijtuig van de DR dezelfde kleur groen en dakkleur als de PKP 2e klas? Ik ben benieuwd!