Ook nergens voor nodig. 3-rail is voor kinderen gewoon het betere systeem. Je hoeft niet over de polariteit van de rails na te denken, dus je bouwt gewoon een baantje met keerlussen en driehoeken zoveel je wilt. Bovendien klikken de C-rails heel gemakkelijk in en uit elkaar, handig voor kleine kinderhanden. Meer is er niet.
Maaaarrrr, de andere voordelen van hobbyprogramma's (niet te duur, stevig) geef je daarmee wel op. Uitzondering zijn de wat oudere Lima modellen. Die komen uit een ander tijdperk. Wel plastic (dus kwetsbaarder) maar relatief goed te betalen.
Helemaal mee eens!Niet tweedehands kopen.Past natuurlijk in deze circulaire tijd.Maar voor kinderen is iets dat niet functioneert demotiverend.Als je een probleempje niet zelf kan oplossen, komt dat bovendien je geloofwaardigheid niet ten goede...
Vraag me ook af of je zoon lang speelplezier zal hebben aan een enorme koploper, waarmee hij op een klein baantje slechts rondjes kan rijden.
En ja, deze hobby is niet goedkoop.
Nogmaals bedankt voor alle reacties, het is erg fijn zoveel informatie te hebben zodat ik een beter beeld krijg. Voordat ik mijn vraag plaatste heb ik geprobeerd me op dit forum en andere sites in te lezen. Ik denk dat de interesse komt en gaat de komende tijd, en houdt rekening daarmee. Hoewel analoog starten weliswaar 'veiliger' is en goedkoper neig ik toch naar digitaal en 3 rail. Marklin/C-track lijkt me op basis van wat op dit forum gezegd wordt erg stabiel en de pukkel is geen probleem. De set die @rob noemde
En begrijp ik goed dat het aanschaffen van rijdend materiaal nieuw verstandiger is in beginsel (gebrek aan technische vaardigheden) ivm garantie? De scenery is overigens de grootste wens van ons drieën, waardoor ik nog in dubio ben over de grootte van de tafel, of ongeveer 3 bij 1m of 2 bij 1m (op wielen). [..] De beurs is Houten is naast mogelijke aankopen ook/vooral bedoeld als leuk uitje en een plek om wat inspiratie op te halen.