2. We hebben ruimte op zolder van in een U van ongeveer, 1.8/2.0m aan de zijden, en 3m in het midden.Ik denk aan een diepte van ongeveer 80/100cm, het middelste stuk op wielen zodat je er evt achter nog bij kan, 3 modules dus. Om te starten wil ik eigenlijk met één module starten (rondje). Is dit verstandig?
3. Ik neig erg sterk naar digitaal want makkelijker, lichtjes en geluid (!) Klopt deze aanname?
4. In augustus is er een treinbeurs in Houten. Wat schaf ik aan om leuk te kunnen starten? Een startset? Losse rails (met bedding?)? Ik wil erg graag starten met herkenbare treinen (koploper/dubbeldekker/stoomtrein), zijn er specifieke varianten waar ik naar kan zoeken? Marklin met 3-rail lijkt erg handig en voor de komende jaren is de pukkel (nog) niet een onoverkomelijk probleem. 5. Na flink lezen op dit leuke forum de vraag : welk merk is voor ons gebruik het beste?
Op de beurzen zoals in Houten staan ook vaak handelaren die huisjes e.d. verkopen.Vaak zijn deze als "bijvangst" bij hen gekomen wanneer ze een complete baan opkopen en gaan dan voor weinig van de hand.Deze zijn dan soms niet zo mooi (lijmvlekken, ontbrekende delen) maar met enig zoeken vind je wellicht iets dat de moeite waard is en/of dat prima geschikt is om zelf wat te knutselen.
Zo'n beurs is overweldigend. Werkt er thuis iets niet, dan kun je vaak pas bij de volgende editie, de verkoper spreken. En dit is best frustrerend voor je kinderen. Startset Regional Express,MS. Je kan daarmee een ruim ovaal met uitwijkspoor (handwissels) aanleggen, met de afmetingen van 190 cm x 80 cm. In de set zitten alle digitale apparaten en een locomotief met twee dubbeldeks rijtuigen. Je bent gelijk klaar, bouwen en rijden. Het gaat om het speelgenot op dit moment .
Helemaal mee eens!Niet tweedehands kopen.----------------------------------Kortom, koop een analoge M-treintje met wat wissels zodat er lekker gespeeld kan worden en de tijd leert of het aanslaat en er interesse is om door te gaan.