Lengte Berge Stahl = 328 meterDat is 377 cm in 1:87, te lang denk ik voor RailZ Maar ook 3,6 x zo lang als het schip waar mijn broer als 1e stuurman op vaart: de MV Mila uit Alkmaar, vaart voor Wagenborg en nu onderweg van Rotterdam naar Espana
Omdat die vrachten direct door gaan naar Duitsland.Naar de auto industrie Ja dat krijg je he, als je vader tweede stuurman zee officier was Groeten,Martin Nuij
Nou dat kan ik ook het zijn 7 treinen met elk 204 wagons Bron wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Berge_Stahlenvan een kapitein.Groeten,Martin Nuij
je bent een cijfertje vergeten, op die wikipedia pagina staat 17 ipv 7.
Een 900km lange spoorlijn verbindt de mijnen met de haven. Het hele jaar door brengen dagelijks 7 treinen de lading naar de haven. Elke trein van 204 wagons wordt getrokken door 4 locomotieven. Eén enkele trein vervoert 21.000 ton erts en doet 29 uur over een enkele reis. Er zijn ruim 17 treinen nodig om de Berge Stahl te vullen.
Maar een zeeman heeft toch niets te maken met de auto industrie?
het zijn 7 treinen met elk 204 wagons
Aardig prive- en familietopic, Martin, maar wat heeft het met modelspoor te maken ?
Want De Berge Stahl ligt weer in de Rotterdamse haven Zo dan weten jullie ook weer wat de Berge Stahl is Martin nuij
Je moet nou niet gaan denken dat het hier alleen maar treingekken zijn, het bestaan van het schip is mij al jaren bekent, en heb meerder documentaires over het schip gezien.Er komt inderdaad wat concurrentie van de eigen rederij, maar dat zit hem meer aan de technische kant.Zoals je wel zult weten, kunnen ze niet veel groter meer, dit schip kan alleen maar afmeren in zijn ladinghaven en in Rotterdam en dan ook nog alleen maar bij hoogwater, hij moet nml. over enkele drempels alvorens hij kan afmeren.Dirk Bolt