Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 23:27:50
Mijn-bouw Indonesie door MOVisser
Vandaag om 23:06:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 22:59:15
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door NS264
Vandaag om 22:48:19
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 22:46:42
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door henk
Vandaag om 22:19:48
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 22:16:21
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Erwin 054
Vandaag om 22:12:37
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
Vandaag om 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:33:04
Au bord de la Cèze door Syb030
Vandaag om 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 21:12:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 19:48:58
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
Vandaag om 19:38:57
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 19:37:07
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
Vandaag om 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
Vandaag om 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
Vandaag om 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
Vandaag om 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
Vandaag om 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door henk
Vandaag om 16:26:56
Welke winkel voert deze merken? door Wim1969
Vandaag om 15:51:58
44 Roco vs 44 Brawa door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 13:47:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Eric B
Vandaag om 13:23:27
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 11:33:42
Minder wissels door Eric B
Vandaag om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
Vandaag om 08:23:41

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?  (gelezen 21154 keer)

Peter Kleton

• Offline Offline
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #195 Gepost op: 06 September 2025, 19:37:41 »
Mss moet ik gewoon n een soldeerstation kopen tzt ?

Ik begrijp Tijgernootje niet helemaal.
Ik wil een kamer van 220x330 cm voor  mijn O baantje, Daar moet mijn werktafel in en ook deze PC.
Als de ruimte wat groter zou zijn van 340x370 wil ik een H0 baan .

Mijn vrouw heeft ook een eigen kamer met wat spullen. Die kunnen er in die ruimte niet  meer bij.
Ik ga er vanuit dat ik geen baan in de woonkamer kan maken ,ook niet in de slaapkamer.
Ook komt er geen baan langs de muur in slaapkamer of woonkamer.
Begrijp je  nu mss mijn wens van een wat grotere kamer dan een babykamertje ? Ik noet mijn zolderkamer van 3 bij 5 meter helemaal opgeven ,is dat niet genoeg?
Als we in een appartement komen te zitten ,zal er niet verbouwd worden , zoals muren uitbreken, want dat zal mijn vrouw nooit toestaan. De directe buren trouwens ook niet.
Dus moet de ruimte er al zijn voor dat we erin gaan.
 Groeten ,
Peter

NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
« Reactie #196 Gepost op: 06 September 2025, 20:36:49 »
Hi Peter,

Ik zit in een iets luxere positie denk ik. Maar dan nog, als je niets beters kan vinden dan het (t)huis waar je nu woont, moet je niet weggaan.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

saskia

• Offline Offline
Peter,
ik heb dit draadje al vanaf het begin gevolgd, en heb maar één conclusie, zoals de meeste.
Ik bezit ook een grote woning, heb een grote treinbaan, en zou hier ook nooit weg willen, zo ik begrijp uw frustratie wel.
Gezien het huidige probleem in de Nederlandse woonmarkt, neem de goede raad aan en blijf in uw huidige woning, laat een traplift plaatsen, en alle ( de meeste toch, behalve dat elektriciteits-probleempje ) problemen zijn opgelost, Dan zal je er nog lang en gelukkig leven.
grtjs

aad52

• Offline Offline
Beste Peter,

Ik heb dit hele draadje al vanaf het begin gelezen, en ik moet zeggen dat ik er niet veel van begrijp.
U zoekt een koop flat, (anders had u geen makelaar nodig) en naar ik aanneem woont u nu in een koophuis?
Gezien uw leeftijd woont u daar al wat jaren, en hoewel ik niet in uw portemonnee kan kijken, vermoed ik dat u in al die jaren heel wat heeft afgelost. Dan kunt u toch naar een wat grotere flat of appartement kijken?
Als u situatie zo is dat dat niet kan, dan schaar ik mij tussen al die eerdere reageerders die zeggen: blijf dan zitten waar u zit en schaf een traplift aan!
Ten slotte quote: "Ik moet mijn zolderkamer van 3 bij 5 meter helemaal opgeven, is dat niet genoeg?" In mijn optiek: JA, meer dan genoeg.
U gaat in de laatste berichten totaal niet meer in op de optie van diverse mensen om te blijven zitten waar u nu zit en schaf een traplift aan.
Is dit een optie die u verwerpt?
Ten slotte dit: In deze markt is het momenteel allemaal gekkenwerk wat prijzen betreft! Als ik lees wat u wordt aangeboden dan denk ik (en velen met mij) bij mezelf: Hier ga ik dus beslist niet wonen! Dus nogmaals, denk eerst eens goed na, waar ben ik nu allemaal mee bezig?
Het is al met al een heel verhaal geworden, maar ik zou het heel triest vinden als u dan toch zo'n flat koopt en u zit er dan gefrustreerd uw tijd uit.

M.vr.groet,

Aad

Peter Kleton

• Offline Offline
Hoi Saskia en Aad ,
We wonen in een koophuis.
In Aril zijn we gaan rondkijken toen we de waarde van dit huis van de taxateur wisten,
Inmiddels is het nu September geworden en de waarde van dit huis is volgens de schatting van Funda zo ongeveer 3/4 ton hoger geworden.
De appartementen wss ook.  ;)
Ik geloof dat Ronald H . dat schreef ,dat in Noordwijk veel appartementen in dezelfde tijd zijn gebouwd in de jaren 70,waardoor zererg op elkaar lijken met de  zelfde  indellng,allemaal 3 kamer app. met als derde sl kamer een kinderkamer.
 Ook een "Residance" die hooguit 2 jaar oud is en wij een app. van aangeboden kregen heeft een heel grote woonkamer ,idem  oudersslaapkamer en een logeer kamertje. Prijs 5 ton.Wel met eigen parkeerplaats.  ;)
Het blijkt gewoon dat zelfs een app. dat  voor ons  net niet meer te  betalen is ,ook nog zo beperkt is  in Noordwijk.
Ik ga er langzamerhand van uit ,dat we nooit een geschikt app. zullen vinden in N.
En om nog zeg 10 jaar in een app.te zitten waar geen geschikte ruimte voor mijzelf is,  ga ik niet kopen. >:(
 Groeten ,
Peter

NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
Dan zou ik ook zeggen, blijf voorlopig lekker zitten. Intussen kan je blijven rondkijken naar iets anders.
Hier in Zeeland zijn de prijzen nog niet zo schrikbarend hoog, maar als ik naar een appartement zou moeten verhuizen ga ik ook zowel ruimte als geld inleveren. Wij zitten met z'n tweeën in een gezinswoning in een rijtje, maar we hebben vanwege hobby's het hele huis in gebruik. Dus zo lang als ik de zoldertrap nog op kan komen blijf ik ook lekker zitten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

peterha

• Offline Offline
Een van de redenen dat Peter 'iets' zoekt in Noordwijk is om dichter bij zijn dochter te gaan wonen (reactie #58) zodat in geval van nood er hulp dicht(er)bij is. Een ander aspect is dat zijn vrouw niet zo voor een traplift is en da† ze het dorp uit wil (reactie #133).
Dus wij kunnen wel adviseren een traplift te nemen, maar waarschijnlijk zijn er toch meer zaken die een rol spelen.
Met vriendelijke groet,
Peter

Peter Kleton

• Offline Offline
Hoi Peter  ,
Mooi dat je  het even aan de meelezers  duidelijk maakt wat er hier  speelt.  ;)

Ben je nu weer terug uit La France ?

De aanbiedingen zijn niet om over naar huis te schrijven ,dat app. dat plotseling werd overboden met 50.000 Euro's was een van de meest geschikte wat ruimte aanging .Zo'n aanbieding is er niet meer geweest.
 Groeten ,
Peter
NS 1924-heden.

peterha

• Offline Offline
Ben je nu weer terug uit La France ?
Ja, we zijn weer terug, maar ook tijdens de vakantie heb ik gewoon meegelezen, hoor  :D
Echter, je bent nu alleen (?) gefocused op Noordwijk, maar is er daar 'in de buurt' niet iets geschikts te vinden? M.a.w. de straal van je zoektocht iets uitbreiden?
Met vriendelijke groet,
Peter

saskia

• Offline Offline
of meedoen aan "blind gekocht" ?

Peter Kleton

• Offline Offline
Dag Peter,

Ja ,we zitten wel aan Noordwijk vast.
We willen niet in Katwijk,Voorhout of Sassenheim wonen ,.
Enne onze dochter woont  ook in N. ;)
 In Oegstgeest is trouwens  het winkelbestand aan het terug lopen en N. heeft  meer grotere zaken sinds we er in 1988 vandaan gingen,
Vandaar. :D
 Groeten ,
Peter

NS 1924-heden.

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction

Ik geloof dat Ronald H . dat schreef ,dat in Noordwijk veel appartementen in dezelfde tijd zijn gebouwd in de jaren 70

Zeker ik niet, Peter.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Peter Kleton

• Offline Offline
   Sorry Ronald ,dan was het een ander.  :angel:
     Peter
NS 1924-heden.