Ja. Het is geen 1 april grap. Ik bouw mijn rangeerterrein zoveel mogelijk van 3D geprint PLA. Ook de rails dus.
Ja, ook bij mij gaat het besturen van de treinen straks via een radioverbinding en haalt de trein de energie uit een ingebouwde accu.
Ik hoop daarmee je vraag enigszins te hebben beantwoord.
Goed idee, printen die rails, maaris het idee om de bielzen iets dichter bij elkaar te plaatsen en de onder de wissels de Amerikaanse wijze te hanteren?
Ja. Het is geen 1 april grap. Ik bouw mijn rangeerterrein zoveel mogelijk van 3D geprint PLA. Ook de rails dus.Dit is een prototype dat ik vandaag maakte en er zitten nog wat verbeterpuntjes in.Zo zijn bijvoorbeeld de beide contrarails onbedoeld zilverkleurig geworden, terwijl er juist een zilver stukje aan de rechte tong ontbreekt.Op de uitstekende bielzen kan de wisselaandrijving naar keuze links of rechts geplaatst worden.Het wissel is 23 cm lang en maakt een boog van 15 graden.Uiteraard heb ik het ding zelf getekend en kan er dus aan veranderen wat ik wil.Aan schilderen heb ik een grondige hekel en probeer daarom alles meteen in de juiste kleur te printen. Dit wissel heeft 3 kleuren (biels, rail en toplaag)