Het probleem wat je krijgt met de hardware PWM pinnen, ook als je identiek configureert qua frequentie en dutycycle, ze gebruiken elk hun eigen timers. En de pinnen lopen niet synchroon. Als het ware hebben ze niet dezelfde fase. Als je trein dan tussen 2 H-bruggen rijdt, krijg je kortsluiting en wellicht ook magic smoke .
pca krijgt een pwm signaal gaat goed, maar als dat wordt doorgestuurd naar de l298n, dan krijg ik een signaal tussen de dat wisselt tussen de 2,7V en 10V max.
int pwmValue = int(4095 * (dutyCycle / 100.0)); // Omzetten naar 0-4095 bereik
int pwmValue = (long)4095 * dutyCycle / 100 ;
Trein rijdt in blok 1 (staat onder spanning dutycycle 80%of zo) trein wordt gezien door sensor aan het einde van blok1 en zet blok 2 ook op een dutycycle van 80%.
Okee, maar dan kan ik dus geen PWM-aansluitingen op de Arduino Mega gebruiken want die hebben een frequentie van rond de 600-700
Zijn de pulsen van de twee blokken dan wel gesynchroniseerd?
kun je zomaar een dutycycle van 100% krijgen op de overgang.
Nee dit kan niet omdat er H bruggen gebruikt zijn. Als die niet in fase zijn maken ze kortsluiting en dan gaan ze snel stuk.
ik ga denk ik toch maar gebruik maken van de pwm-poorten
Ik heb nog niet van het ene naar het andere blok kunnen rijden omdat ik dat nog niet heb aangesloten,
Niet klagen als je straks een van je H bruggen opblaast
Helaas kan ik dit niet uitvoeren of zo. Ik heb geen aparatuur om printen te etchen oid. Dus dat wordt helaas dan weer een no-go...