Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 15:16:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen  (gelezen 18505 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7601
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #90 Gepost op: 26 February 2025, 16:41:44 »
Je koopt een bedrijf hè... een actieve B&B op zo'n 3500m2 eigen grond  ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7483
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #91 Gepost op: 26 February 2025, 16:57:20 »
Krijg je dan alle voertuigen er bij? Ik vind de prijs nog niet eens zo gek.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 1397
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #92 Gepost op: 26 February 2025, 17:00:39 »
Zou Mechanisch Erfgoed Centrum Dronten al benaderd zijn?
Groet, Karel.
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers en ander OV aldaar) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een (CFL) modelbaan in spoor 0.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7601
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #93 Gepost op: 26 February 2025, 17:27:27 »
Inderdaad Paul, alles in één koop. En dat voor €1.111.111,11  ;D
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7483
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #94 Gepost op: 28 February 2025, 10:33:49 »
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1944278364/peters-tuin-ligt-drie-meter-lager-maar-haarlemmermeer-eist-toch-dat-hij-zijn-trap-weghaalt-hoe-moeten-we-er-straks-komen-springen

Oke, de gemeente Haarlemmermeer is niet het scherpste mesje in de besteklade. Betaalmuurartikel, ik weet het helaas....
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #95 Gepost op: 28 February 2025, 10:48:11 »
Inderdaad Paul, alles in één koop. En dat voor €1.111.111,11  ;D

Een carnavalesk bedrag ;)
Vrindelijke groet.

R.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #96 Gepost op: 28 February 2025, 11:06:52 »
Iemand schreef hier een paar dagen terug over een festival terrein in de N.O. polder ,waar ze o.a.  zelfs een MIG en een RET tram hebben ;  zou het Openlucht Museum in Arnhem geen plek hebben voor het TEE stel ?

 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #97 Gepost op: 28 February 2025, 11:25:18 »
TEE naar Nederlands Openlucht Museum?
Ik denk dat het te kolossaal is.
De meeste objecten in Arnhem zijn kleinschalig.

Maar waarom het treinstel niet opstellen bij een van de vele museum spoorlijnen; Groningen, Limburg, Rotterdam-Crooswijk?
Vrindelijke groet.

R.

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2683
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #98 Gepost op: 28 February 2025, 11:34:49 »
Ik vermoed dat alle museumlijnen kampen met ruimtegebrek en al een hele werkvoorraad aan eigen materieel wat al nodig moet worden aangepakt. Daarnaast is een TEE lastig om ergens tentoon te stellen (immers, aardige lengte) en niet (echt) bruikbaar zonder motorwagen..... Kortom, het staat in de weg en kost heel veel geld om er iets mee te kunnen. Hoe jammer het ook is.

Groeten,
Rogier

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7483
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #99 Gepost op: 28 February 2025, 11:38:46 »
Er is gewoon simpelweg geen TEE trein. Dat is het pas met een motorwagen. Die is er niet en die komt er waarschijnlijk ook nooit meer. Wat rest is een aantal grote, ruimteverslindende bakken. Ik denk dat we blij mogen zijn wanneer er 1 kopbak een mooi plekje krijgt en dat is het dan
« Laatst bewerkt op: 28 February 2025, 12:08:54 door Pauldg »
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #100 Gepost op: 28 February 2025, 12:40:13 »
  :)
Lijkt me prima plan.
Hoeveel Nederlanders zal het treinstel wat zeggen?
In die tijd elite vervoer,  twee maal daags via de "oude lijn" richting Moerdijk.
Ik zag de trein 60 jaar geleden even na elven wel passeren, als we buiten-pauze hadden. Lagere school..
« Laatst bewerkt op: 28 February 2025, 12:57:17 door R1954 »
Vrindelijke groet.

R.

Matthijs van Heijningen

  • Online Online
  • Berichten: 2406
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #101 Gepost op: 28 February 2025, 13:10:14 »
Op de volgende wiki pagina https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Zwitsers_TEE-treinstel hebben ze het over 5 rijtuigen (twee stuurstandrijtuigen, een restauratierijtuig en twee zitrijtuigen)

Misschien een idee om bijvoorbeeld 3 rijtuigen (1x stuurstand rijtuig, 1x restauratierijtuig en 1x zitrijtuig) te behouden.
Zou misschien nog een leuke horeca gelegenheid kunnen worden ergens.

mvg,

Matthijs

Dick55

  • Offline Offline
  • Berichten: 354
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #102 Gepost op: 28 February 2025, 19:07:26 »
Op de volgende wiki pagina https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Zwitsers_TEE-treinstel hebben ze het over 5 rijtuigen (twee stuurstandrijtuigen, een restauratierijtuig en twee zitrijtuigen)



mvg,

Matthijs

https://nederlandstransportmuseum.nl/trans-europ-express/

Klopt, een stuurstand in TEE keluren en de andere in Northlander kleuren.

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2683
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #103 Gepost op: 01 March 2025, 20:06:55 »
Even denkend aan transportmogelijkheden per rail, ik weet niet hoe de koppeling tussen de bakken is (volgens mij met 1 middenbuffer?) maar dan is misschien een stam van 4 rijtuigen (2 koprijtuigen en 2 tussenrijtuigen) praktisch, dan kan je namelijk makkelijker verslepen middels een hulpkoppeling.

Maar goed, als de TEE niet bewaard blijft, heeft bovenstaande afweging geheel geen zin.....

Groeten,
Rogier

damngrazy

  • Offline Offline
  • Berichten: 176
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #104 Gepost op: 01 March 2025, 21:46:21 »
De bakken zijn onderling inderdaad met middenbuffers gekoppeld. Al kan niet alles zomaar aan elkaar gehangen worden i.v.m. de positie van de buffer (hoog/laag) en positie van de bakovergang (midden/link-rechts).
De koppelingen op de stuurstanden zijn gewone scharfenbergkoppelingen op standaardhoogte. Alles vanaf plan V kan dus zonder hulpkoppelingen het stel slepen. Daarnaast is er een hulpkoppeling met luchtaansluiting beschikbaar zodat ook in principe elke loc het stel zou moeten kunnen slepen.
Maar voordat er weer gereden gaat worden moet er toch nog best het een en ander gebeuren hoor  ::)