Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
Prestige Models : ervaringen door EddyK
Vandaag om 13:08:53
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 12:58:53
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 12:51:25
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
  

Auteur Topic: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen  (gelezen 18478 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #15 Gepost op: 20 February 2025, 09:43:48 »
Gerard even het hele bericht van Rob lezen doet wonderen:
Citaat
De afgelopen 2 jaar heeft het museum maar liefst 30 potentiële (bouw)locaties in heel  Nederland onderzocht
Gr.
Eric

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #16 Gepost op: 20 February 2025, 09:45:54 »
Even wat onnodige berichten opgeschoond. Politieke discussies enzo.

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7483
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #17 Gepost op: 20 February 2025, 09:47:20 »
Even los van regels en ambtenaren; ik heb de indruk dat er vooral (uitsluitend?) in de randstad gezocht is.
Ik snap die keuze wel, volgens mij hielden de bezoekersaantallen niet over en men vreest waarschijnlijk dat dat in de regio helemaal tegenvalt. Maar ja, in de randstad is ruimte schaars en duur.
Wild idee: wat zou een combi met het openlucht museum fantastisch zijn!

grtz Gerard

Nog een wilder idee: een pop-up locatie op vliegveld Lelystad. Dat staat toch braak
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #18 Gepost op: 20 February 2025, 09:49:20 »
Braak is een groot woord. Voor de grote luchtvaart nog steeds niet in dienst maar voor andere luchtvaart gewoon in dienst.
Gr.
Eric

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #19 Gepost op: 20 February 2025, 09:51:52 »
Ze hebben echt overal gezocht, inderdaad ook Lelystad maar ook in Noord Brabant.
Probleem is natuurlijk wel dat je dan bijna alle vrijwilligers kwijt bent, en ook een hoop bruikleen kan dan niet mee.
Vr. groeten,
Bob

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7483
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #20 Gepost op: 20 February 2025, 10:00:50 »
Maar goed, even terug naar ons topic of interest: wat zou de toekomst zijn van de TEE bakken? Het transport museum was eigenaar geworden toch? Dus dat kan niet terug naar iemand anders.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1251
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #21 Gepost op: 20 February 2025, 10:17:58 »
Misschien Luzern interesse?
Lijkt mij wel op z n plaats.

Mvg Johan

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7483
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #22 Gepost op: 20 February 2025, 10:23:03 »
Dacht ik ook al aan. De rijtuigen zijn honderd procent Zwitsers
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5389
  • Modelspoor is emotie...
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #23 Gepost op: 20 February 2025, 10:35:08 »
Is het niet zo dat het Spoorwegmuseum een optie heeft (of eigenaar is) van een stuurstand- en één van de drie rijtuigen?
Tbinnebarretije…

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #24 Gepost op: 20 February 2025, 10:42:43 »
De TEE is een Nederlands idee, de karakteristieke kop is een Nederlands ontwerp, toentertijd door een vrouw ontwerpen wat in die periode revolutionair was. Ook al zijn deze rijtuigen in Zwitserland gebouwd, dit icoon MOET in Nederland in een museum terecht komen!!!

Het is al erg genoeg dat we in dit land geen onderdak kunnen (lees: willen) bieden aan zo’n mooi museum, laat de TEE alsjeblieft in Nederland behouden blijven.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 20 February 2025, 10:45:33 door Jeroen Water »
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22519
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #25 Gepost op: 20 February 2025, 11:00:05 »
De Vrienden van het Spoorwegmuseum hebben ooit aangeboden twee bakken over te nemen en te restaureren. De toenmalige eigenaar wilde alles of niets en koos ervoor alle bakken aan het Transportmuseum over te doen. Misschien begrijpelijk, maar het plan van de Vrienden was wel het meest concreet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2683
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #26 Gepost op: 20 February 2025, 11:19:13 »
Volgens mij wordt er gewerkt (o.a. HRN is er mee bezig) aan een centrale stalling voor museummaterieel. Hoever dat is weet ik niet, maar mogelijk zou dat een optie zijn voor de TEE? Vraag is wel of je de hele trein + reserverijtuig daar kan stallen, dat is toch weer 100 meter plus schat ik zo in? En.... dat gaat om stallingsruimte, dan is het niet een ruimte waar je bezoekers kan ontvangen.

Groeten,
Rogier

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #27 Gepost op: 20 February 2025, 11:39:52 »
Mij lijkt het realistisch als drie unieke rijtuig bewaard blijven (dus een complete trein excl. motorwagen) en de andere twee gewoon helemaal plukken om de andere compleet te maken of in de toekomst reserve delen te hebben. En die twee casco’s naar de sloop. Alle vijf is gewoon niet realistisch, drie is al lastig, maar dan behoud je wel één ‘complete’ trein. Ik hoop dat de vrienden van het spoorwegmuseum misschien weer aan willen schuiven met hun plan nu er misschien een redelijkere partij eigenaar is, die wel wil luisteren.

Groeten Edwin.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #28 Gepost op: 20 February 2025, 11:42:14 »
Voor wat de TEE betreft, ik heb er alle vertrouwen in dat die club blijft bestaan en zich blijft richten op een zo compleet mogelijk herstel van de in Nederland aanwezige bakken. Het is heel jammer dat dit nu niet meer onder het dak van het NTM kan.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #29 Gepost op: 20 February 2025, 13:16:27 »
Wie is er nu eigendom van het TEE treinstel. Want de Stichting TEE Nederland bestaat niet meer.