Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 3502 van zwart naar groen door 008200
Vandaag om 19:42:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:32:14
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 19:31:46
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 19:31:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Simplex
Vandaag om 18:57:06
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door grossraumwagen
Vandaag om 18:53:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 18:12:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:03:41
Led verlichting knippert door Menno
Vandaag om 18:02:59
't Boemeltje door Huup
Vandaag om 17:54:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:19:04
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door klusser
Vandaag om 17:18:57
Seinschakelaar door klusser
Vandaag om 16:58:24
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Michiel2
Vandaag om 16:34:20
Toon hier je (model)TRAM foto's. door eemstede
Vandaag om 15:29:57
Roco wagon openen door Henk Veenstra
Vandaag om 15:16:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:03:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:02:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:36
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:43:17
De wijntrein door spoorijzer
Vandaag om 13:39:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 07:54:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
02 October 2025, 22:46:17
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 551817 keer)

Gert1

• Gast
Re:Artitec DE1
« Reactie #2100 Gepost op: 24 November 2010, 20:42:15 »
Voor zover ik mij kan herinneren heb ik slechts één keer een model afgekraakt: daar ben ik 16 jaar geleden mee begonnen en ik ben nog steeds niet klaar. ;D  

Tja, eerlijk duurt het langst.  ;D

Ik verheug me dan ook al op de DE2 van Artitec!

mvg,
Gert

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #2101 Gepost op: 24 November 2010, 20:57:12 »
Aangezien mijn DE-1 (rood met NS-logo, zonder reclamebanen) maar niet kwam, toch maar eens contact opgenomen met mijn winkelier. Die heeft met Artitec gebeld en het resultaat: geen DE-1. Als in, nooit meer. Ik kan of €130 extra uitgeven voor een versie met geluid, of heel misschien eentje met beschadigingen (afgezien van de snor, uiteraard).

Dus dat ding heb ik, wat, vier jaar geleden besteld? Al die tijd netjes gewacht, de hoop niet opgegeven en het resultaat is: niets.
Het hele verhaal kennen we niet en hoeven we ook niet te weten. Op een of andere manier denk ik dat dit gewoon pech is, er is ergens iets mis gegaan.

Ik heb 4 jaar geleden ook 2 DE1's besteld, een blauwe en een rode bij verschillende winkels. En beide zijn mij keurig geleverd en dat geldt denk ik voor de meesten hier op dit forum.

Het lukt me niet om via een NL winkelier de tankwagens van Makette te bestellen (via eurotrain?). Dus er kan helaas altijd iets misgaan.

Als het erom gaat NS vignetten aan te brengen op een rode DE-1 wil ik je best helpen. Ik denk dat dat me wel gaat lukken (Jijzelf ook denk ik)

mvg,
Ivo

P.S., Inmiddels 9 nieuwe plan E daken gekocht voor mijn plan E's en daar ben ik heel blij mee. Prima aktie van Artitec en wat mij betreft een hele goede reactie op de kritiek geuit op dit forum. De prijs vind ik hiervoor ook geen punt. Complimenten dus  (y)
mvg,
Ivo

*

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #2102 Gepost op: 24 November 2010, 22:26:01 »
Boos en teleurgesteld zijn mag. Maar van een volwassen vent en ook nog administrator van dit forum, verwacht ik wat genuanceerder uitspraken.

Pardon? Wijs dan eens aan waar ik ongenuanceerd ben. Nuance heeft niets te maken met of mijn mening met de jouwe strookt.

Het is heel simpel: ik wacht vier jaar op een model en het komt niet. Het interesseert me geen moer wat daar de reden van is: of de Chinezen het fout hebben gedaan, of de Somalische piraten met de zending aan de haal zijn gegaan, wat dan ook: het is onvergeeflijk dat, als die bestelling al stond nog voor de allereerste serie blauwe DE-1's van de band rolden, dat je niet eens voldoende produceert om te voldoen aan de al geplaatste bestellingen.'t Is niet alsof we te maken hebben met een exclusieve sportwagen, waarvan er met opzet weinig gemaakt worden: het is gewoon een modeltrein.

En voor die prijs verwacht ik gewoon een correct dak en een correcte snor. Want echt goedkoop zijn ze ook niet. Als ik de prijs/kwaliteit-verhouding van een merk als LS Models afzet tegen die van Artitec, dan valt die vergelijking duidelijk in het nadeel van de laatste uit.

Of ze in de toekomst misschien nog een met de rode-met-logo-zonder-reclamebanen op de markt komen boeit me ook niet. Ik heb al vier jaar gewacht; ik ga niet nog eens een paar jaar wachten of het Artitec zint om dit model te produceren.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #2103 Gepost op: 24 November 2010, 22:49:55 »
Wat natuurlijk heel goed werkt nu is een compensatie-aankoop. Lekker emo-shoppen  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #2104 Gepost op: 25 November 2010, 01:04:29 »
En enkele gebruikers kunnen samen met mij beamen dat die lakschade bij diverse modellen heel ver te zoeken was.
Ofwel, die kochten ze direct.

;D Heb de beschadiging nog steeds niet gevonden ...

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #2105 Gepost op: 25 November 2010, 06:53:27 »
Wat natuurlijk heel goed werkt nu is een compensatie-aankoop. Lekker emo-shoppen  ;D

Ben aan het onderhandelen over verzenden en verzendkosten met iemand voor de Märklin uitbreidinsset voor de NS ICE-3M. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #2106 Gepost op: 25 November 2010, 08:33:33 »
O.k.

Maar zullen we ons nu weer verder gaan met discussiëren over de DE-1 zelf?  ;)
Vr. groeten,
Bob

NS 1100

• Offline Offline
« Reactie #2107 Gepost op: 25 November 2010, 08:40:56 »
;D Heb de beschadiging nog steeds niet gevonden ...

Door al dit soort meldingen heb ik trouwens wel sterk het vermoeden dat Artitec een 'reden' zocht om ze te kunnen dumpen. Want met de reclamebanenversie in aantocht zouden deze toch moeilijk verkoopbaar zijn.. :-\

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #2108 Gepost op: 25 November 2010, 08:44:38 »
Die reclamebaan versie is ook nog eens een limited edition.
Ik kan me niet voorstellen dat de rooie uitvoeringen slecht zouden lopen, daar is toch een veel groter publiek voor ???
Vr. groeten,
Bob

spoorfan

• Online Online
« Reactie #2109 Gepost op: 25 November 2010, 09:35:02 »
Dat moet dan een model zijn geweest uit de serie 40-44 met Indusi voor het traject Mt-Aachen, Limburgs.

Dank. Gelukkig zijn er dus ware deskundigen.

Spoorfan

ATB

• Offline Offline
  • Modelrailroading is fun
« Reactie #2110 Gepost op: 25 November 2010, 09:56:45 »
Door al dit soort meldingen heb ik trouwens wel sterk het vermoeden dat Artitec een 'reden' zocht om ze te kunnen dumpen. Want met de reclamebanenversie in aantocht zouden deze toch moeilijk verkoopbaar zijn.. :-\

Zo de waard is, vertrouwt die zijn gasten. Ik wordt zo moe van dit soort suggesties. :-[
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

piet post

• Offline Offline
« Reactie #2111 Gepost op: 25 November 2010, 10:29:47 »
En ik word, zonder t, zo moe van personen van wie onduidelijk is namens wie zij spreken. Namens zich zelf, namens een fabrikant bij goed nieuws, namens een fabrikant bij kritiek. Laat Artitec zelf reageren, en niet iemand die soms wel en soms niet namens Artitec spreekt.
Piet

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #2112 Gepost op: 25 November 2010, 10:38:55 »

Waarom? Zijn er niet genoeg liefhebbers voor de andere versies? Ik zelfs zou nog een geheel rode aanschaffen, maar met mindere prioriteit...

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

ATB

• Offline Offline
  • Modelrailroading is fun
« Reactie #2113 Gepost op: 25 November 2010, 10:46:17 »
En ik word, zonder t, zo moe van personen van wie onduidelijk is namens wie zij spreken. Namens zich zelf, namens een fabrikant bij goed nieuws, namens een fabrikant bij kritiek. Laat Artitec zelf reageren, en niet iemand die soms wel en soms niet namens Artitec spreekt.
Piet

Piet,

ik heb al diverse malen duidelijk gemaakt dat ik alleen namens mezelf spreek. Een bedankt voor het corrigeren van mijn taalfouten. :)

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #2114 Gepost op: 25 November 2010, 10:57:00 »
Die reclamebaan versie is ook nog eens een limited edition.

Dat is niet waar. Er worden van elke versie 500 stuks geproduceerd, dus het fabeltje van limited edition is gewoon kolder zoals ook hier door ATB wordt aangegeven:

Een zending is inderdaad 500 exemplaren. Aangezien ze in Amsterdam voorzien worden van decoder en eventueel geluid zijn het dus 500 analoge  exemplaren. Duidelijk???

Van dergelijke suggestieve uitspraken zodat iedereen naar de winkel rent ( En dan bedoel ik dus niet van jou persoonlijk Bob (y) maar in het algemeen ) daar krijg ik dus een puntmuts van  :-\

En mocht de reclamebanen versie inderdaad limited zijn dan hoor ik graag hoe groot die levering is, 250 stuks toevallig ?

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 25 November 2010, 11:01:37 door Remco.. Reden: Kleine toevoeging »