Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door H0eGenaamd
Vandaag om 18:45:37
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 18:43:46
Trix DXI van DC naar AC door Silvolde
Vandaag om 18:31:18
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 18:26:28
Wat was jullie allereerste loc? door TonM
Vandaag om 18:03:52
booster vraag door Dirk
Vandaag om 17:58:30
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:03:47
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 14:16:04
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 12:57:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
Molenbaan (werktitel) door ruudns
Vandaag om 12:13:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:33:28
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:29:58
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:57
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:05:05
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 08:21:30
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
04 August 2025, 23:10:39
  

Auteur Topic: Artitec DE1  (gelezen 539279 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1350 Gepost op: 20 February 2010, 02:55:01 »
Je gaat me vertellen dat de luiken in de schortplaten identiek zijn aan de DE-I?

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec DE1
« Reactie #1351 Gepost op: 20 February 2010, 10:35:38 »
Ach, wie weet is KleinSpoor zo slim om Att een aangepast onderstel te laten fabriceren. Zou me zomaar niks verbazen.

Ik denk dat Artitec geheel de eer aan zichzelf houd en ZELF met een gehele kant en klare Kameel komt! ;)

Als Artitec de klok hoort (bij de concurrentie), weten ze vaak snel de klepel te hangen. (VERASSING)
« Laatst bewerkt op: 20 February 2010, 10:40:40 door Northlander. »

Andries

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re:Artitec DE1
« Reactie #1352 Gepost op: 20 February 2010, 12:42:02 »
(VERASSING): Zouden ze echt de brand erin steken?

Andries
« Laatst bewerkt op: 20 February 2010, 13:28:56 door Peter Korsten »

Maarten43

  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Tb
Re:Artitec DE1
« Reactie #1353 Gepost op: 20 February 2010, 13:51:44 »
Maar weer eens een positieve draai aan de de1. Hij rijdt hier nu een kleine twee maanden vrijwel dagelijks mee op de baan. Het model rijdt van begin af aan mooi en gaat alleen maar soepeler lopen nu hij verder is ingereden.  (y) (y)
Hoe dat over een paar jaar staat, zien we dan wel weer.
Bij mij heeft de DE1 nog niet heel erg veel gereden, maar wat ik zie (en hoor) geeft me veel voldoening.  (y) Het is een prachtig model en het rijdt hier soepel en zonder herrie heel mooi over de baan. Zelf vind ik het een van mijn stillere modellen. Als de beurs het toelaat zullen zeker nog meerdere uitvoeringen volgen.  ;D

Marc

Kijk, dat hoor ik graag......

Groet, maarten
N-spoor DB/NS Selectrix - HO NS DCC Profiboss.

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2106
  • MSc Micro-Electronics
Re:Artitec DE1
« Reactie #1354 Gepost op: 20 February 2010, 14:01:20 »
Het kan toch ook een 'joined venture' worden ?

Ok, dan wordt het wel iets duurder (minstens 200 Euro voor onderstel, E 100,- voor kap, dan nog schilderen en opschriften)
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec DE1
« Reactie #1355 Gepost op: 20 February 2010, 16:12:56 »
Het kan toch ook een 'joined venture' worden ?
Slechts ter info: het is "joint venture" (gezamenlijke onderneming), niet "joined venture" (verenigde/samengevoegde onderneming).

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:Artitec DE1
« Reactie #1356 Gepost op: 21 February 2010, 23:41:19 »
Je gaat me vertellen dat de luiken in de schortplaten identiek zijn aan de DE-I?

Er zit verschil in, maar dat is toch echt minimaal. Is hooguit enkele cm´s in het echt. Het enige wat echt mist zijn de drie ´brievenbussen´ aan de zijkant onder de uitlaten. beide hebben van links naar rechts:

-ronding bij draaistel
-kleine plaat tbv compressor
-grote tbv hoofdgenerator
-2x normale tbv dieselmotor
-kleine tbv koelwatersensor en vulmond
-kleine tbv uitlaat
-brede vaste plaat onder balkon
-vaste plaat tbv luchtverhitter
-smalle plaat tbv kachel (aan de kant van 2e 'brievenbus')
-smalle plaat naar beneden scharnierend tbv batterijen
-2x normale plaat met sluiting onder tbv apparatenkast
-ronding bij draaistel.

Ga maar na bij zowel de NS-20 als de Blauwe Engel. Het klopt exact. Bovenstaand lijstje even snel uit mijn hoofd aan de hand van de NS-41. Het is dus mogelijk om het onderstel van een blauwe engel te gebruiken voor een NS-20.

mvg,

Robin

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec DE1
« Reactie #1357 Gepost op: 22 February 2010, 22:30:54 »
Kijk, dat hoor ik graag......

Groet, maarten

HALLO, we leven anno 2010 dan vind IK dat heeeel normaal....

Het Lima tijdperk is verleden tijd, uitzonderingen daargelaten...

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Artitec DE1
« Reactie #1358 Gepost op: 22 February 2010, 22:39:57 »
Tja, da's zo'n reactie waar ik me van afvraag, wat moet ik daar nou mee?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re:Artitec DE1
« Reactie #1359 Gepost op: 26 February 2010, 17:05:50 »
Op de stand van Artitec vandaag op Ontraxs stond vermeld dat de uitlevering van de Blauwe met Sound volgende week gaat plaatsvinden.

Eerste week van maart, lijkt het.

Gr, Bert

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec DE1
« Reactie #1360 Gepost op: 26 February 2010, 17:11:50 »
Da's netjes.
Dan zal ik m dus in het midden van maart bij mijn handelaar verwachten.


Jos.
« Laatst bewerkt op: 26 February 2010, 17:19:01 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:Artitec DE1
« Reactie #1361 Gepost op: 26 February 2010, 17:16:33 »
......m dus eind in het midden van maart bij ......
Wanneer verwacht je hem nu?  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec DE1
« Reactie #1362 Gepost op: 26 February 2010, 17:19:23 »
Foutje hersteld.  ;)


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Hans_omBC

  • Fremo Brio
  • Offline Offline
  • Berichten: 1849
  • Team Mitropa
    • Ommelander Maquette Bouw Collectief
Re:Artitec DE1
« Reactie #1363 Gepost op: 28 February 2010, 21:54:31 »


DE-1 47 aan het station Tjugchem-Meedhuizen op het Fremo treffen in Hoorn dit weekend.

Hans

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec DE1
« Reactie #1364 Gepost op: 01 March 2010, 09:13:46 »

En een stukje verderop, te Driemolens.
« Laatst bewerkt op: 01 March 2010, 09:18:15 door DE_II »