Het komt goed Frits. Ik heb bij Crop gisteren een spuitbus RAL 6029 besteld. Ik ga daar een paar proeven mee doen en dan kom ik daar op terug Mvg, Paul
Bij mijn weten werd er met stalen gewerkt. Aan de hand van die stalen werd op het oog de verf gemengd door de schilder(sploeg).
Kleuren gedefinieerd?...zal ik dan de knuppel maar in het hoenderhoek gooien? TURQUOISE...
Ik geef eeN andere suggestie.NCS S 4550-GIk denk dat je hiermee dichter in de buurt komt dan met een RAL kleur. Bij CROP zouden ze dit ook moeten kunnen afvullen.Bart
Dat is goed mogelijk, maar van mengen is per definitie geen sprake bij monopigmenten. Dat is juist de aanleiding geweest voor de monopigmenten in de jaren '50, zoals ik al eerder aangaf. Bij monopigmenten is er geen kleurdiscussie mogelijk, omdat het geen mengsel van kleurpigmenten betreft, maar slechts één.
https://www.bierens.nl/den-haag/spuitbussen/
Ik denk dat je je teveel vastpint op een RAL kleur. Zie zo in de waaier geen enkele groentint die ook maar iets in de buurt komt van het NS grasgroene. Zou net als Bart al aangeeft het wat meer gaan bekijken vanuit het NCS (natural color system) systeem bekijken. Daar heb je veel meer nuances tot je beschikking.