Blusdeken kan een hoop schade beperken Bedenk eens wat er uit die blusser komt Je blust 30x30 cm en de nevel ligt beneden onder aan de trap
Ik heb al jaren een brandblusser in de buurt van mijn baan staan.Natuurlijk wel om de zoveel tijd vervangen.
Goedkope blussers zijn vaak van het type poederblusser.Hoewel erg geschikt voor elektrabranden (decoders?), laat het gebruik van poederblussers een enorme troep achter wat niet goed is schoon te maken (en zeker niet met water).Lees zelfs dat het lak en elektronica kan aantasten.Wat dat betreft zou een CO2 blusser beter werken.Groeten,Jelmerhttps://www.brandweer.nl/onderwerpen/het-juiste-blusmiddel/
Als de boel in de brand zou vliegen zou mijn eerste zorg niet de modelbaan met alles wat er op staat zijn. Wel voorkomen dat hele huis er door zou afbranden. Branddeken is beste optie maar waarschijnlijk niet op alle plaatsen (schaduwstation) bruibaar. Dan maar een poederblusser er op en schade beperken tot de modelbaan (het zijn uiteindelijk maar treintjes).
Beste is een co2 blusser ...
CO2-blussers hebben code B en zijn derhalve bedoeld voor vloeistofbranden.
CO2 blussers zijn geschikt voor o.a. de onderstaande locaties: Schone en ultra-cleane ruimtesLaboratoriaElektrische en elektronische installatiesGevoelige ruimtes (denk aan waardevolle archieven en musea)ComputerruimtesChemische industrieWerkruimtes met speciale hygiënische eisenTechnische werkplaatsen