Voorwaarde is wel dat vóór de start van een nieuw model alle gewenste configuraties ontworpen moeten zijn
Als in..? Om zeker te weten dat je ze allemaal kan maken en de investering beter kan benutten? Of een technische reden? Mallen zijn lijkt mij sowieso vaak gedeeld voor het lossen, dus de voorwaarde lijkt mij niet altijd heel 'hard'? Kan mij voorstellen dat ze ook kunnen besluiten niet alles te doen/evalueren om time to market te verkorten? Of dat 'niet alle configuraties' een makkelijkere/goedkopere mal oplevert?
Leuk zo'n bakkie, zeker als het karakteristieke geluid er dadelijk ook in zit!Deze loc'en hadden onderling wel verschillende bufferbalken; De 500'en en een deel van de eerste 600'en hadden aan de motorzijde een "smalle" bufferbalk (de bufferbalk eindigt direct naast de buffers); de rest had een brede. Op de tekening is duidelijk de brede bufferbalk te zien, wat dus niet correct zou zijn voor een 500.Groet,Edwin
Ik vermoed dat Piko net als bij de 2200 wel concessies gaat doet en dat is ook prima, zeker als het er ietsje minder zijn dan bij die 2200.
Er zullen best concessies gedaan zijn om het model betaalbaar te houden en meerdere varianten te brengen. We gaan het zien.Het zal zeker een grote stap vooruit zijn tov het Roco-model
Behalve dan de rijeigenschappen, de slechte stroomafname.
Ja achteraf nog wijzigen of bijmaken is relatief duurder en zullen ze niet zo snel doen.
Maar goed ik ken de bedrijfsgeheimen van Pikjo natuurlijk niet, weet alleen dat zij deze moderne manier van samengestelde mallen hebben ten opzichte van de traditionelere manier van b.v. Roco
was er ook niet verschil in lange en korte accubakken aan weerszijden van de huif?
Ook aan de cabine zijde is er verschil, de locs met smalle bufferbalken hebben een afronding in het de frame aan cabine zijde. Vanaf de 622, brede bufferbalken huifzijde, en geen afronding in het frame maar haaks. De roco 600 heeft trouwens aan de voorzijde brede bufferbalken en aan de cabinezijde een afgerond frame wat zowieso niet klopt.Hopelijk hebben ze het door bij Piko. Compromie kan zijn om alleen de serie 500 en 601 t/m 621 uit te brengen. Met smalle balken dan