Maar ook om hulpstukken te printen. bv. om de rails in bogen eenvoudiger te leggen.
Ik mag dus gerust concluderen dat de 3D techniek een onderdeel van onze hobby is geworden. Maar ook om hulpstukken te printen. bv. om de rails in bogen eenvoudiger te leggen.
3D is prachtig en ik gebruik het zeker ook, maar laat het niet de basis voor modelbouw zijn. Dat zijn je creativiteit en je handen.Of ben ik nou zo ouderwetsch met sch?FritsT
Er wordt mijn inziens te makkelijk op de knoppen gedrukt voor een resultaat (of dat nou goed is of niet).
Volgens mij begrijp je het niet helemaal, ik zie bijna niks meer.Ik hoop dat mijn zicht nog lang stabiel blijft maar ieder jaar gaat het steeds achteruit en zal tot blindheid lijden.Ik heb de Sik en NS2400 gebouw per model zit daar ruim 800 uur ontwerp per model in, en dan nog het 3d printen passen en meten en als het niet goed is het ontwerp aanpassen.En daarbij nog de honderden losse onderdelen die samen het model vormen.Dus helemaal niks van een druk op de knop.Groet Ronald.
Sinds een jaar heb ik een lasersnijder. Wat een geweldige toevoeging aan de modelbouw is dat zeg. Gezien jullie allemaal erg te spreken/ervaren zijn met het 3d printen. Waar kan ik mij het beste inlezen over hoe en wat en welke modellen ik zou moeten overwegen?