Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pendel module door Bert55
Vandaag om 18:24:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:14:22
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 18:10:26
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Wim Romijn
Vandaag om 18:02:45
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 17:46:12
Wat doen jullie als het koud wordt? door Frank 123
Vandaag om 17:41:25
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 17:29:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 17:18:24
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:06:56
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 17:04:19
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door aad52
Vandaag om 16:59:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 16:40:35
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 16:39:37
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
Vandaag om 16:36:47
Messing op z'n Zweeds (h0) door Simplex
Vandaag om 16:29:42
Problemen met digitale koppeling Roco door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door C_Jabaaij
Vandaag om 16:22:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Erik01
Vandaag om 15:58:56
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 15:52:58
Roco traxx 'Eurocity' door the_gold
Vandaag om 13:59:18
Minibaan Visserskaai H0 door Sven
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:18:06
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door Kees-Jan
Vandaag om 13:07:41
ATT hondenkop onderdeel door Luc2000
Vandaag om 13:01:25
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Wim1969
Vandaag om 12:29:51
De bouw van een HTM GTL8 door piksov
Vandaag om 12:23:48
Mijnbouw Indonesië door Wim Vink
Vandaag om 12:15:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 10:25:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 09:10:11
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 07:41:06
  

Auteur Topic: CFL Wegmann vensters...  (gelezen 2877 keer)

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5015
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #15 Gepost op: 22 October 2024, 12:33:28 »
Denk niet dat de streep de afweging is geweest... Ik vermoed dat het interieur ook correspondeert; dat ze hiervoor gebruik hebben kunnen maken van de Duitse versie.

Ach.. aan ons de keus of we het kopen. Ja, want ik heb zelf ook al een koper voor dat rijtuig ;D
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #16 Gepost op: 22 October 2024, 15:11:30 »
Van de Rocoset zie ik alleen catalogusplaatjes met een geshopte ABn met 11 ramen.
De CFL had alleen rijtuigen met 12 ramen, bij de AB met 3 coupés 1e klasse aan een van de uiteinden.
Daarvan had de CFL er op het einde nog 2:
https://www.spoorgroepluxemburg.nl/fotoalbum/rijtuigen/wegmann-rijtuigen/
Hoe ziet die AB er nou in model uit? De foto's op het net tonen alleen een fotoshopprent van een Duitse ABn met 5(!) coupés 1e klasse in het midden.
De losse wagen 45882 was een AB met 6 fictieve coupés 1e klasse in het midden.
In beide gevallen fantasie.

Correctie: hier zijn enkele foto's te zien van een A6B6, deze hebben dus toch wel bestaan.
https://www.kusee.nl/trein/21-rollingstockDetail-0701-coawegmann.php

« Laatst bewerkt op: 22 October 2024, 23:36:01 door grossraumwagen »

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5015
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #17 Gepost op: 22 October 2024, 17:15:08 »
Dat kan ik je nu vertellen, want ze zijn zojuist bezorgd :) Zie hieronder.

Van boven naar beneden:
  • 50 82 32-40 423-8; AB, rev 17.5.03
  • 51 82 22-40 471-8; B, rev 10.8.04
  • 51 82 22-40 435-5; B, rev 20.11.03

Geschikt voor 140 km/uur, maar er zit dus geen rijtuig zonder deling in  :D Of de AB in 2003 ramen met een deling had..? In 1995 zaten er al ramen zonder deling, dus liljkt mij sterk dat ze teruggewisseld zijn..?
https://www.spoorgroepluxemburg.nl/wp-content/grand-media/image/thumb/ToSt_dia-B-2-55036-19950608.jpg





En ook al kloppen ze dus niet, het zijn mooie modellen en er zitten veel minder ongedeelde ramen in dan ik dacht (y) dit biedt eigenlijk prima mogelijkheden om de iig 2 B's terug te bouwen naar een begin '90 versie, voor 120 en 140km/uur; dat de opschriften niet helemaal overeenkomen, kniesoor :) Bij de AB ga ik dan wellicht de 1e klasse naar het uiteinde verplaatsen; helaas voor de koper..

PS Ok, interessant.. De 50 82 32-40 423-8 is dan weer het rijtuig wat ik eerder op de foto's van de EFZ aantrof en die heeft daarna in 2010 weer zakramen.. https://www.flickr.com/photos/the_stb/16610152194/in/photolist-riMnyo

PS2 de 'volle' ramen op de roco's hebben een origineel kozijn en niet het gladde kozijn zoals je bij de CFL ziet; dus ik denk dat ik de Fenstereinsatze van de om-en-om B wissel met de AB en dan wellicht nog steeds de koper blij kan maken met die laatst  :angel:
« Laatst bewerkt op: 22 October 2024, 21:00:10 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5015
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #18 Gepost op: 22 October 2024, 22:55:14 »
Even kort door de bocht: De wagens die werden omgebouwd voor 140 km/u kregen slechts aan één zijde ramen die geopend konden worden (vanaf 1984).

Valt mij net op dat de groene ESU rijtuigen met zaklampen, óók 140 in het raster hebben, dus is er überhaupt een relatie met het type ramen...?
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #19 Gepost op: 22 October 2024, 23:49:36 »


En ook al kloppen ze dus niet, het zijn mooie modellen en er zitten veel minder ongedeelde ramen in dan ik dacht (y) dit biedt eigenlijk prima mogelijkheden om de iig 2 B's terug te bouwen naar een begin '90 versie, voor 120 en 140km/uur; dat de opschriften niet helemaal overeenkomen, kniesoor :) Bij de AB ga ik dan wellicht de 1e klasse naar het uiteinde verplaatsen; helaas voor de koper..

PS Ok, interessant.. De 50 82 32-40 423-8 is dan weer het rijtuig wat ik eerder op de foto's van de EFZ aantrof en die heeft daarna in 2010 weer zakramen.. https://www.flickr.com/photos/the_stb/16610152194/in/photolist-riMnyo

PS2 de 'volle' ramen op de roco's hebben een origineel kozijn en niet het gladde kozijn zoals je bij de CFL ziet; dus ik denk dat ik de Fenstereinsatze van de om-en-om B wissel met de AB en dan wellicht nog steeds de koper blij kan maken met die laatst  :angel:

De A6B6 met gedeelde ramen blijkt dus toch wel bestaan te hebben ttv de CFL, zie hier:

Correctie: hier zijn enkele foto's te zien van een A6B6, deze hebben dus toch wel bestaan.
https://www.kusee.nl/trein/21-rollingstockDetail-0701-coawegmann.php

De B12 met om-en-om-ramen kun je evt verbouwen naar een gemoderniseerde wagen met een zijde gedeelde ramen en een zijde vaste ramen door de raampjes een voor een los te zagen en op de juiste plekken weer terug te lijmen.


Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5015
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #20 Gepost op: 23 October 2024, 09:22:37 »
Je hoeft niet het hele bericht te citeren en we lezen elkaars PS'en blijkbaar niet  ;D

Leuk link (y) kende ik nog niet en inderdaad een A6B6 in '99 met zakramen. Maar het ging mij om begin '99 dus ik wip 'em er nog steeds uit; zeker nu hij sinds gisteravond om-en-om ramen heeft  ;D

Over het zagen van de Fenstereinsatze...

PS2 de 'volle' ramen op de roco's hebben een origineel kozijn en niet het gladde kozijn zoals je bij de CFL ziet; dus ik denk dat ik de Fenstereinsatze van de om-en-om B wissel met de AB en dan wellicht nog steeds de koper blij kan maken met die laatst  :angel:

De ongedeelde ramen hebben een glad, breed kozijn; de ongedeelde ramen in de Roco hebben het originele kozijn van de gedeelde kozijn met rand en moeren. Zelfs in 1:87 zie je mijns inziens het verschil :angel: ja, en ik kan gaan schuren & plamuren, maar ik heb meer projecten met meer prio... Bijvoorbeeld de 2 B's van oude logo's voorzien :) 

Blijft nog de 140 km/u vs raamtype vraag open..
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #21 Gepost op: 23 October 2024, 09:56:33 »
Ik had het citaat al flink ingekort en PS had ik ook gelezen (daar reageerde ik ook op) ;D


Ik weet niet precies wat je met de 140 km/u vs raamtype bedoelt, maar op dezelfde site die had gelinkt vind ik een foto van de 10.382 (120 km/u) met ongedeelde ramen en de 40.474 (140 km/u) met gedeelde ramen.

Ook voor de DB-versie zijn de ongedeelde ramen niet geheel correct, dat is gewoon een compromis waar we mee moeten leven (of niet...)


Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5015
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #22 Gepost op: 23 October 2024, 11:01:41 »
De eerder PS zei al dat ik de kozijnen niet gelijkend vond..?  ??? En je kan ook delen uit citaten halen; zinnen, maar ook plaatjes. Anders wordt het snel vol hiero...

Over snelheid: reactie #18
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #23 Gepost op: 23 October 2024, 11:08:44 »
Over de snelheid: er waren dus ook 120 km/u rijtuigen met ongedeelde ramen.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5015
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #24 Gepost op: 30 October 2024, 21:55:36 »
De koper was héééél vervelend; zelden zo belerend, kleinerend en gebiedend tegengekomen. Dat is uiteindelijk afgeblazen; waarop hij dreigde met juridische stappen...  ;D Afijn.

Aangezien ik de rijtuigen erg geslaagd vind, heb ik een 2e set gevonden en dan is er ruimte om te experimenteren; zie hieronder.
De ongedeelde ramen aan één zijde is eigenlijk wel overtuigend, ook al hebben ze de oude kozijnen  :)



Ik denk dat ik mij aan de schuifdeur ga wagen...  (y) En ook maar eens wat plakkers bij Herr Nothaft bestellen.
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

D_Loc

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #25 Gepost op: 31 October 2024, 21:35:49 »
Valt mij net op dat de groene ESU rijtuigen met zaklampen, óók 140 in het raster hebben, dus is er überhaupt een relatie met het type ramen...?
Had deze vraag gemist.
In 1980 zijn 14 rijtuigen aangepast voor 140 km/u, die hebben toen geen aangepaste ramen gekregen. De rijtuigen die vanaf 1984 zijn omgebouwd kregen de aangepaste ramen en de crème-groene kleur combinatie.
De relatie is dus: groene-crème + 140 km/u = ėėn zijde gesloten ramen en andere zijde zakramen
Dirk

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5015
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #26 Gepost op: 31 October 2024, 22:47:46 »
Duidelijk, dank! :)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 5015
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: CFL Wegmann vensters...
« Reactie #27 Gepost op: 15 December 2024, 12:41:01 »
Heeft weinig met de vensters te maken, maar CFL Wegmann's in Stainach-Irdning..?!  ??? Of zijn die in Oostenrijk verbouwd?

https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen/ansichtkaarten-themakaarten/m2212505076-ansichtkaart-oostenrijkse-trein-obb-ellok?correlationId=811197ab-9780-4806-a89a-bdea6851ecfb
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn