Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Van NS 2439 naar SNCF 62439 door Tedo
Vandaag om 19:12:00
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 19:09:47
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Eric v C
Vandaag om 18:57:23
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door roco
Vandaag om 18:56:57
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door ArjanB
Vandaag om 18:22:54
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door puntenglijder
Vandaag om 18:08:05
Een nieuw begin door Frits C
Vandaag om 18:06:45
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
Vandaag om 17:37:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door g-j
Vandaag om 17:34:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:30:08
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 16:57:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Karben
Vandaag om 16:54:49
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 16:49:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:41:15
VERPLAATST: Klein baantje 1200x1200mm door Duikeend
Vandaag om 16:40:26
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
Vandaag om 16:32:42
Klein baantje 1200x1200mm door tijgernootje
Vandaag om 16:32:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:26:47
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:49:05
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door saskia
Vandaag om 14:58:10
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:23:39
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door henk
Vandaag om 14:00:41
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door henk
Vandaag om 13:56:24
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 12:37:55
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:18:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Eric v C
Vandaag om 11:08:38
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorijzer
Vandaag om 11:07:52
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:43:07
Een NS 5500 knutselen door vpeters1984
Vandaag om 10:11:25
  

Auteur Topic: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029  (gelezen 21716 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #105 Gepost op: 10 October 2024, 10:41:26 »
Ik vraag mij af of bovenleiding wel echt nodig is, maar anders zijn er misschien mogelijkheden op bestaande opstelterreinen die niet (geheel) gebruikt worden?

Het verbussen van alle treinen voor 4 maanden is ook niet echt gratis, dus ergens zal er wel een mooie business case op te maken zijn.

Groeten,
Rogier
Alle treinen van NS zijn elektrisch, dus als je daarmee wilt proefrijden is het wel een vereiste ;)

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2646
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #106 Gepost op: 10 October 2024, 11:34:17 »
Ja, dat is waar...... dat had ik mij niet gerealiseerd. Maar dan is ook een (deel van) een emplacement mogelijk voor oefenen met rangeren/bijplaatsen etc? Dat kan (denk ik) grotendeels buiten de bestaande dienstregeling om.

Groeten,
Rogier

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8465
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #107 Gepost op: 10 October 2024, 12:36:26 »
Citaat
De taskforce is op zoek gegaan naar baanvakken die aan de criteria voor het test- en proefbedrijf voldoen.
Hiertoe is de hele spoorkaart van Nederland beoordeeld en vielen in een paar stappen baanvakken af. Bijlage B
beschrijft de onderbouwing van dit proces. Het proces is gebaseerd op een gefaseerde eliminatie van mogelijke
baanvakken waarbij de volgende criteria zijn gehanteerd die bepalen of locaties afvallen:
1. Baanvakken zonder 1500 V elektrificatie
2. Enkelsporige baanvakken
3. Logistiek ongewenste baanvakken
4. Baanvakken die toegang geven tot een materieelwerkplaats
5. Grensbaanvakken
6. Afwezigheid van een (bruikbaar) emplacement

Criterium 6: Afwezigheid van een bruikbaar emplacement
Veel beproevingen vinden plaats om processen te testen waarbij een trein stilstaat of nagenoeg stilstaat (Start of
Mission, koppelen, splitsen e.d.). Voor het uitvoeren van dergelijke beproevingen is een emplacement nodig en/of
een stuk onbeveiligde infra (NCBG). Om logistieke redenen voor het testen heeft het absolute voorkeur dat het
baanvak en het emplacement dat deel uitmaakt van het proefbaanvak, fysiek op elkaar aansluiten. Als een
dergelijke combinatie gevonden kan worden, dan vereenvoudigt dat de test- en beproevingsaanpak enorm. Bij de
selectie van een potentieel proefbaanvak is de aanwezigheid van een emplacement daarom een hard criterium
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26630
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #108 Gepost op: 10 October 2024, 12:56:12 »
Welk emplacement gaan ze dan gebruiken, Vlissingen of Sloe?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5555
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #109 Gepost op: 10 October 2024, 13:26:50 »
Vlissingen is amper meer een emplacement te noemen, Klaas. Omlopen kun je er al niet meer. Voor goederen zal het dus zeker Sloe moeten zijn, misschien dat er nog een beetje met treinstellen kan worden gedaan in Vlissingen, maar dat is ook minimaal als ik dat zo bekijk op Sporenplan.
Groet, Frank

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8465
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #110 Gepost op: 10 October 2024, 13:53:52 »
Welk emplacement gaan ze dan gebruiken, Vlissingen of Sloe?
Vlissingen, waarbij de goederenvervoerders vanuit Sloe heen en weer rijden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26630
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #111 Gepost op: 10 October 2024, 14:48:44 »
Omlopen kan inderdaad niet meer in Vlissingen. Maar de omloopwissels die ze destijds hebben verwijderd kunnen ze altijd weer terugleggen.
En anders kan een loc zich opsluiten, waarna een andere loc de trein weer ophaalt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2646
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #112 Gepost op: 10 October 2024, 15:25:25 »
Als het om training van NS personeel gaat, de NS heeft uberhaupt geen locs meer.... dus omlopen is niet meer nodig?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8465
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #113 Gepost op: 10 October 2024, 15:39:13 »
Volgens mij kan je de wissels 479A/B en 485A/B gebruiken om om te lopen, daar past geen trein van 700 (of 200) meter maar het principe blijft hetzelfde. In Sloe wordt niets gedaan.
In het rapport staan drie varianten voor de proef beschreven (wat iedereen hier natuurlijk al lang heeft gelezen...):
- in variant 1 wordt in de eerste fase Sloe-aansluiting - Vlissingen gebruikt voor een proef- en testbedrijf door alle vervoerders. In de tweede fase wordt op Sloe-aansluiting tot Roosendaal commerciële validatie gedaan door NS en de goederenvervoerders.
- in variant 2 is de eerste fase hetzelfde als in variant 1 maar wordt fase 2 uitgevoerd tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe
- in variant 3 wordt fase 1 uitgevoerd tussen Roosendaal en een deel van emplacement Lage Zwaluwe. Dit traject kan niet buiten dienst genomen worden en geeft te veel hinder.

Als het om training van NS personeel gaat, de NS heeft uberhaupt geen locs meer.... dus omlopen is niet meer nodig?
:'(
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #114 Gepost op: 12 October 2024, 17:12:13 »
Als het om training van NS personeel gaat, de NS heeft uberhaupt geen locs meer.... dus omlopen is niet meer nodig?
De Vectrons die voor de IC-berlijn/Nightjet ingezet worden zijn dan treinstellen?  Maar ook met treinstellen zal er nog gerangeerd moeten worden... ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2155
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #115 Gepost op: 12 October 2024, 17:46:29 »
Dus als ik nu alles heb gelezen en begrepen wordt Zeeland 4 maanden passagierstreinen ontnomen om machinisten te trainen op een nieuw systeem. Of zie ik dat verkeerd?? Dat komt erop neer dat wij Schiphol sluiten om piloten te leren landen, toch........

De luchtvaart kent al jaren (erg) realistische simulatoren waarin geoefend wordt voor een type vliegtuig, noodsituaties en ook vliegvelden. Het moet toch mogelijk zijn om zo iets in elkaar te prutsen voor de spoorwegen desnoods met een op schaal gebouwde omgeving. Want, hoe je het ook wend of keert alles valt te simuleren (zelfs hart operaties). Dan hoeft Zeeland niet op slot.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8465
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #116 Gepost op: 12 October 2024, 17:48:55 »
Ja, of worden vliegtuigen niet getest voor de piloten er mee gaan vliegen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22489
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #117 Gepost op: 12 October 2024, 19:37:34 »
Dus als ik nu alles heb gelezen en begrepen wordt Zeeland 4 maanden passagierstreinen ontnomen om machinisten te trainen op een nieuw systeem. Of zie ik dat verkeerd??

Dat zie je inderdaad verkeerd. Waarvoor NSR en Prorail die 4 maanden wel nodig denken te hebben, kan je lezen in de stukken waarnaar al een paar keer werd verwezen. Het is vooral een test van de eerste keer ombouw van ATB naar EMRTS en het trainen van personeel voor zover dat niet op een andere manier kan. En verder kan je dan lezen waarom voor de Zeeuwse lijn is gekozen. Het wordt er niet leuker op, maar logisch lijkt de keuze toch wel.

En op slot lijkt me lichtelijk overdreven.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8485
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #118 Gepost op: 12 October 2024, 21:13:17 »
Kwa treinverkeer wel. Vier maanden geen treinen. Vs-Gs.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #119 Gepost op: 13 October 2024, 12:16:35 »
Maar al vaker gezegd, daar komt gewoon busvervoer voor terug, dus de Zeeuwen worden echt niet zomaar in de steek gelaten.