Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar?
door
Jos B.
Vandaag
om 00:19:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 00:00:09
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
01 November 2025, 23:47:35
Raadplaatje
door
chrvdv37402
01 November 2025, 23:43:08
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
01 November 2025, 23:25:08
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor?
door
Sikko
01 November 2025, 23:23:03
Rondom Charlois
door
Alewijn
01 November 2025, 23:16:08
Minibaan Visserskaai H0
door
Alewijn
01 November 2025, 23:10:28
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Huup
01 November 2025, 22:27:23
Layne, Somewhere South.
door
Ronald Halma
01 November 2025, 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Ronald Halma
01 November 2025, 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Dave.......
01 November 2025, 21:56:58
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
Ferry As
01 November 2025, 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Pauldg
01 November 2025, 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom
door
Jan Breman
01 November 2025, 21:32:17
Update: baan in de tropen
door
phdirk
01 November 2025, 21:22:41
reed contact onder de baan
door
R1954
01 November 2025, 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
01 November 2025, 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Ed K.
01 November 2025, 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
01 November 2025, 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
01 November 2025, 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
01 November 2025, 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek
door
Nijboer
01 November 2025, 19:12:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
01 November 2025, 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
01 November 2025, 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
01 November 2025, 17:39:31
100 jaar MBS lok 4
door
borotof
01 November 2025, 17:26:23
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
Eric B
01 November 2025, 17:24:15
welke draden om servodecoders te testen
door
Dirk
01 November 2025, 17:23:04
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
01 November 2025, 16:42:36
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief (gelezen 1716 keer)
sncf231e
Offline
Berichten: 1989
De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Gepost op:
27 September 2024, 16:56:36 »
Bij de Big Boy wordt graag gezegd dat het de grootste stoomlocomotief is. Het is in ieder geval de grootste stoomlocomotief die nog rijdt, maar verder? Zie de video die ik daarover gemaakt heb:
https://youtu.be/zGSiHwJxVCk
https://www.youtube.com/v/zGSiHwJxVCk
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11732
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #1 Gepost op:
27 September 2024, 19:26:40 »
Maar dan moet je natuurlijk geen plaatjes van de T1 gebruiken als je S1 bedoelt
Gelogd
sncf231e
Offline
Berichten: 1989
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #2 Gepost op:
27 September 2024, 21:33:06 »
Daar heb je helemaal gelijk in
. Ik zag dat pas na het uploaden (en heb het toen in de beschrijving erbij gezet), de volgende film wordt dan ook vergelijking van Big Boy en T1:
https://youtu.be/3kDLgc8JHWo
https://www.youtube.com/v/3kDLgc8JHWo
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
puntenglijder
Offline
Berichten: 6110
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #3 Gepost op:
28 September 2024, 09:31:49 »
Volgens mij gaat het om de locomotief en niet de afmeting van de tender.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#
Wim Vink
Offline
Berichten: 26404
Eens komt het goed.
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #4 Gepost op:
28 September 2024, 09:36:20 »
Mee eens Kees
Gelogd
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo
Met vriendelijke groet,
Wim
Mark D.
Offline
Berichten: 1214
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #5 Gepost op:
28 September 2024, 11:37:23 »
Die t1 in het model, hebben ze hem articulated gemaakt, of als in het echt?
Mooie treinen heb je, prachtig,
Gelogd
vriendelijke groet, Mark..::
5,6 km...
verstuurd vanaf mijn sinclair zx spectrum
sncf231e
Offline
Berichten: 1989
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #6 Gepost op:
28 September 2024, 11:56:43 »
Dank je,
Geen van de modellen van de Duplex locomotieven zoals de S1 en de T1 die ik ken of heb zijn articulated; allen hebben één vast frame.
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
sncf231e
Offline
Berichten: 1989
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #7 Gepost op:
28 September 2024, 12:02:25 »
Citaat van: puntenglijder op 28 September 2024, 09:31:49
Volgens mij gaat het om de locomotief en niet de afmeting van de tender.
Kees.
Kees,
Volgens mij geldt dat alleen voor tenderlocomotieven. Een locomotief niet zijnde een tenderlocomotief komt in werkelijkheid niet ver zonder tender. En het ontwerp van loc en tender is iha een geheel.
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
meino
Offline
Berichten: 2374
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #8 Gepost op:
28 September 2024, 13:21:00 »
Ik denk dat het er sterk van afhangt wat je verstaat onder de grootste. Gewicht?, lengte?, vermogen?, trekkracht?
Met dank aan wikipedia een klein overzichtje van mogelijkheden.
Santa fe en Virginian
2-10-10-2
415ton
778kN
?kW
C&O en Virginian
Allegheny (2-6-6-6)
544ton
489kN
5593kW
Union Pacific
Big Boy (4-8-8-4)
548ton
602kN
4690kW
Western Pacific
M-137 (2-8-8-2)
487ton
610kN
?kW
Norfolk & Western
Y class (2-8-8-2)
449ton
738kN
4176kW
PRR
Q2 (4-4-6-4)
456ton
515kN
5956kW
DM&IR
Yellowstone (2-8-8-4)
566ton
623kN
4661kW
Kortom er zijn best locs te vinden die op bepaalde aspecten beter scoren, bijv. de Yellowstone klas van DM&IR, die zwaarder is, meer trekkracht heeft en slechts 29kW minder vermogen heeft (hoe relevant was dat in de praktijk).
Groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg een exercitie in code70
De CanBus komt naar Kranenberg
RetroJack
Offline
Berichten: 6284
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #9 Gepost op:
28 September 2024, 14:54:15 »
Apart dat de lichtste de grootste trekkracht heeft...
Naar verhouding meer gewicht op de drijfwielen, denk ik.
Gelogd
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0
Quinzeedied
Offline
Berichten: 1435
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #10 Gepost op:
28 September 2024, 15:10:57 »
Vooral de meeste drijfwielen, dus meer contactpunten met de rails
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief