Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
Vandaag
om 19:14:35
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
Vandaag
om 18:33:45
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 18:32:48
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar
door
GD
Vandaag
om 18:14:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ceuleer
Vandaag
om 17:50:25
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
saskia
Vandaag
om 17:48:47
Veevervoer ss/ ns
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer
door
Mispoes
Vandaag
om 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Huup
Vandaag
om 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding
door
henk
Vandaag
om 16:26:56
Welke winkel voert deze merken?
door
Wim1969
Vandaag
om 15:51:58
Mijn-bouw Indonesie
door
NS264
Vandaag
om 14:45:14
44 Roco vs 44 Brawa
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 13:47:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Eric B
Vandaag
om 13:23:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 12:21:52
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 11:37:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 11:33:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
Vandaag
om 10:17:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Simplex
Vandaag
om 10:01:07
Minder wissels
door
Eric B
Vandaag
om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan
door
ruudns
Vandaag
om 08:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 06:18:08
6 en 7 september terug naar toen
door
Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf
door
Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - 2100
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - 2100 (gelezen 7646 keer)
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9889
BNLS-Werkspoor - 2100
«
Gepost op:
18 May 2008, 14:14:56 »
Laatst maar eens aan een 2100 begonnen. Ik had er lang geleden al een van karton gebouwd maar die is niet zo briljant meer.
aandrijving:
stuk frame van een piko BR 55, beetje vertimmerd qua tandwielen, mehano-worm dr op, wat blik en onduidelijke klonterzooi en dan wielen van een BR01 eronder. Ja, tussen de assen zat eerst ook een wielas maar die is nu een soortment blinde as, zie je straks niet meer want er komt een zandkist voor.
tweede proefritje, nog met draden vanaf de trafo. De aandrijving is weer zoals bij de 1600, dikke motor in de tender, tender heel stug koppelen aan de loc en gaan met dat ding. Loopt tot zover heel aardig.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Overlast
Offline
Berichten: 2522
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #1 Gepost op:
18 May 2008, 15:51:06 »
Dat belooft weer wat te worden, zo te zien!
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9889
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #2 Gepost op:
25 June 2008, 11:07:20 »
er gebeurt nog wel wat aan... ben alleen te lui om te posten.
Ding loopt niet verkeerd, aandrijving alleen op de 2 drijfassen, geen bandjes, nu sleurt ie zo'n dikke 2 meter goederenwagentjes rond, niet slecht. Hij gonst wel flink, ben n hele tijd bezig geweest om te proberen dat te verhelpen tot ik er achter kwam dat de cardans uit een roco playtime-120 altijd wat gonzen, dus nouja... dan gonst ie maar lekker, rijden doet ie heel soepel dus ach.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
daan2353
Offline
Berichten: 576
009, da's pas fijn.
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #3 Gepost op:
25 June 2008, 15:03:32 »
Soms wil het gonzen afgelopen zijn na het plaatsen van een klein rubberen ringetje in de bus van de kruiskoppeling. Zo lost tamiya in ieder geval het rammelen der cardans op en dat werkt best effectief..
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9889
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #4 Gepost op:
25 June 2008, 20:07:14 »
mja ik had er al wat groenvlokjes in gedaan maar dat hielp niet erg. Nouja, ik kan dr goed mee leven zo.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9889
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #5 Gepost op:
01 November 2008, 22:08:58 »
nou, dit draadje was alweer weggeëikeld naar de negende pagina... waar gaat dat heen, mensen....
Maar goed, nu is ie dan toch gespoten. In al die tussentijd is er nog wel aan doorgewerkt, maar hier zie je toch wel dat de motivatie wat wegkakt als je elke dag al aan het bouwen bent, vroeger bouwde ik een loc in een maand en vond ik het lang duren, maar een half jaar is wel weer heel ruig.
een deel van die tijd is wel gaan zitten in een weerbarstige aandrijving (die nog steeds veel herrie maakt, maar ik negeer t verder maar) en wat detaillering die toch wel wat verder gaat dan vroeger. (een tenderaspot bestaat bij deze loc uit 20 losse stukjes styreen, bij de locjes zoals ik ze vroeger bouwde waren dat er maar 3.)
Maar goed, nu nog de laatste zooi erop: grijpstangen en zo, die spuit ik niet mee want ik maak ze van blank zilverdraad, das mooi van kleur. De oogjes waar die stangen in komen zet ik wel al op de loc voor t spuiten.
Dan nog ruitjes erin, kolen op de tender, personeel... alles bij elkaar duurt dfat nog wel minstens een week.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Remco.
Offline
Berichten: 6325
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #6 Gepost op:
01 November 2008, 22:11:46 »
Het is dat het een bouwverslag is waar is te zien dat je helemaal bij niks begonnen bent anders zou je me zo wijs kunnen maken dat die loc een serieproduct is
Echt knap gedaan!
Gr. Remco.
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10771
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #7 Gepost op:
01 November 2008, 22:14:37 »
Fraai!
Spuit je de loc pas als je helemaal klaar bent met het styreen-bouwen? En zijn alle hoeken en gaten dan nog een beetje bereikbaar voor de verfspuit danwel kwast?
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9889
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #8 Gepost op:
01 November 2008, 22:32:53 »
danku!
en ik spui locs inderdaad pas als t styreenwerk klaar is, alleen blank styreen kun je lekker lijmen... t enige wat ik voor die tijd schilder is het interieur van t machinistenhuis, dat doe ik vlak voor het dak erop gaat. Bij het spuiten prop ik dan bij wijze van afplak het hele machinistenhuis vol kleine stukjes pleepapier.
Verder haal ik dan voor t spuiten de loc zo ver mogelijk uit elkaar (om bij de aandrijving te kunnen maak ik de boel keurig demontabel moet schroefjes, een van de lastigste dingen tijdens het bouwen) en met een beetje gerommel krijg je t altijd wel voor elkaar, al kom je altijd wat lastige hoekjes tegen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #9 Gepost op:
01 November 2008, 23:17:48 »
mooi ding, welke verf gebruik je voor het spuiten? kleinspoor door de airbrush, of ordi tamiya uit de bus? Eerst nog primer erop?
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #10 Gepost op:
01 November 2008, 23:52:51 »
Nou, het is weer helemaal niks, zonde van de moeite... Je hebt je er ook weer Jantje van Lije van af gebracht, maar 1 dom, zeker te beroerd om een tweede te draaien? En met die zandkisten heb je zeker een lelijk tandwieltje hier en daar verborgen? Kan haast niet anders...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
btraornsuhobcd
Offline
Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #11 Gepost op:
02 November 2008, 00:43:02 »
Altijd fijn te horen dat je werk gewaardeerd word hè
Dit ziet er echt weer Perfect uit!! Zou meneer hier meer foto's van willen laten zien???
Gelogd
Gerrit F
Offline
Berichten: 2090
Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #12 Gepost op:
02 November 2008, 10:11:13 »
Ziet er prachtig uit.
Gemaakt vanaf een tekening of schaal 1 : op het oog?
Las, dat Philotrain (
even zoeken in het snelmenu
) gebruik maakt van de tenderaandrijfing van een
Fleischmann Br 24
.
Is dat, als aandrijving, ook een optie?
Verder lees ik op hun site, dat er een complete set loop- en drijfwielen voor de 2100 te verkrijgen zijn bij
GMNS
.
Is misschien wat voor zelfbouwers.
Gerrit F
Gelogd
Gerrit F
Van de draad af....
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9889
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #13 Gepost op:
02 November 2008, 10:32:35 »
de verf is van tamiya, olive green XF 58.
De BR24-aandrijving in de tender is niet zo heel handig, want die aandrijving is nogal hoog en past daardoor niet lekker. Deze heeft dus aandrijving door een dikke roco-motor in de tender die via een cardan naar de loc de 2 drijfassen aandrijft. De tender leunt grotendeels op de loc dus de trekkracht is niet verkeerd, hij trekt een stuk of 8 vierassers met 2 aangedreven assen zonder antislipbandjes. De drijfwielen aandrijven ziet er (vind ik dan) beter uit, omdat je toch in de rijeigenschappen van de loc ziet waar de kracht vandaan komt, een loc met tenderaandrijving slaat nooit door, je ziet de drijfwielen een beetje "erachteraan bungelen" en dat ziet er niet uit.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8243
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #14 Gepost op:
02 November 2008, 10:51:48 »
Erg mooi
(zoals gewoonlijk
)
Kun je de bouwbeschrijving naar Roco sturen, dan hebben wij er straks ook 1 op onze baan
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - 2100