Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
DR buffetrijtuig verhuist naar Houten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 12:58:31
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 12:57:05
Spelregels 'Raadplaatje'
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:56:36
ratelende 1300 van Electrotren
door
Mug
Vandaag
om 12:48:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:43:11
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 12:32:34
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Sven
Vandaag
om 12:31:58
Extra functie in Zimo MS450P22
door
Herb73
Vandaag
om 12:05:59
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
bask185
Vandaag
om 11:56:16
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:55:49
VERPLAATST: Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:53:08
Reparaties aan je materieel: tips & tricks
door
Gerrit H
Vandaag
om 11:31:37
13 december modelspoorbeurs Houten
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:27:56
Plux12/16/22 Functiedecoder voor Roco 64205/64209
door
bellejt
Vandaag
om 11:17:33
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 11:07:49
Faller Watertoren van de beurs in Gangelt opknappen.
door
ruudns
Vandaag
om 11:05:44
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:40:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
aad52
Vandaag
om 10:32:51
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:15:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 10:10:18
Frans loodsje et cetera
door
Jelmer
Vandaag
om 09:59:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
cor_b
Vandaag
om 09:28:58
Loc - tenderverbindin Roco S3/6
door
Ben
Vandaag
om 08:56:38
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22
door
VAM65
Vandaag
om 07:47:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
09 December 2025, 23:05:43
Depot Chur Sand v3.0 jaja weer een nieuwe versie
door
Edsko Hekman
09 December 2025, 23:02:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
09 December 2025, 22:56:26
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
Frank 123
09 December 2025, 22:20:19
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Priegelman
09 December 2025, 21:00:10
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
Sporlijn Úje
09 December 2025, 20:25:05
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - 2100
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - 2100 (gelezen 7910 keer)
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9892
BNLS-Werkspoor - 2100
«
Gepost op:
18 May 2008, 14:14:56 »
Laatst maar eens aan een 2100 begonnen. Ik had er lang geleden al een van karton gebouwd maar die is niet zo briljant meer.
aandrijving:
stuk frame van een piko BR 55, beetje vertimmerd qua tandwielen, mehano-worm dr op, wat blik en onduidelijke klonterzooi en dan wielen van een BR01 eronder. Ja, tussen de assen zat eerst ook een wielas maar die is nu een soortment blinde as, zie je straks niet meer want er komt een zandkist voor.
tweede proefritje, nog met draden vanaf de trafo. De aandrijving is weer zoals bij de 1600, dikke motor in de tender, tender heel stug koppelen aan de loc en gaan met dat ding. Loopt tot zover heel aardig.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Overlast
Offline
Berichten: 2523
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #1 Gepost op:
18 May 2008, 15:51:06 »
Dat belooft weer wat te worden, zo te zien!
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9892
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #2 Gepost op:
25 June 2008, 11:07:20 »
er gebeurt nog wel wat aan... ben alleen te lui om te posten.
Ding loopt niet verkeerd, aandrijving alleen op de 2 drijfassen, geen bandjes, nu sleurt ie zo'n dikke 2 meter goederenwagentjes rond, niet slecht. Hij gonst wel flink, ben n hele tijd bezig geweest om te proberen dat te verhelpen tot ik er achter kwam dat de cardans uit een roco playtime-120 altijd wat gonzen, dus nouja... dan gonst ie maar lekker, rijden doet ie heel soepel dus ach.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
daan2353
Offline
Berichten: 594
live steam en oude treinen
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #3 Gepost op:
25 June 2008, 15:03:32 »
Soms wil het gonzen afgelopen zijn na het plaatsen van een klein rubberen ringetje in de bus van de kruiskoppeling. Zo lost tamiya in ieder geval het rammelen der cardans op en dat werkt best effectief..
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9892
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #4 Gepost op:
25 June 2008, 20:07:14 »
mja ik had er al wat groenvlokjes in gedaan maar dat hielp niet erg. Nouja, ik kan dr goed mee leven zo.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9892
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #5 Gepost op:
01 November 2008, 22:08:58 »
nou, dit draadje was alweer weggeëikeld naar de negende pagina... waar gaat dat heen, mensen....
Maar goed, nu is ie dan toch gespoten. In al die tussentijd is er nog wel aan doorgewerkt, maar hier zie je toch wel dat de motivatie wat wegkakt als je elke dag al aan het bouwen bent, vroeger bouwde ik een loc in een maand en vond ik het lang duren, maar een half jaar is wel weer heel ruig.
een deel van die tijd is wel gaan zitten in een weerbarstige aandrijving (die nog steeds veel herrie maakt, maar ik negeer t verder maar) en wat detaillering die toch wel wat verder gaat dan vroeger. (een tenderaspot bestaat bij deze loc uit 20 losse stukjes styreen, bij de locjes zoals ik ze vroeger bouwde waren dat er maar 3.)
Maar goed, nu nog de laatste zooi erop: grijpstangen en zo, die spuit ik niet mee want ik maak ze van blank zilverdraad, das mooi van kleur. De oogjes waar die stangen in komen zet ik wel al op de loc voor t spuiten.
Dan nog ruitjes erin, kolen op de tender, personeel... alles bij elkaar duurt dfat nog wel minstens een week.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Remco.
Offline
Berichten: 6325
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #6 Gepost op:
01 November 2008, 22:11:46 »
Het is dat het een bouwverslag is waar is te zien dat je helemaal bij niks begonnen bent anders zou je me zo wijs kunnen maken dat die loc een serieproduct is
Echt knap gedaan!
Gr. Remco.
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10776
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #7 Gepost op:
01 November 2008, 22:14:37 »
Fraai!
Spuit je de loc pas als je helemaal klaar bent met het styreen-bouwen? En zijn alle hoeken en gaten dan nog een beetje bereikbaar voor de verfspuit danwel kwast?
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9892
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #8 Gepost op:
01 November 2008, 22:32:53 »
danku!
en ik spui locs inderdaad pas als t styreenwerk klaar is, alleen blank styreen kun je lekker lijmen... t enige wat ik voor die tijd schilder is het interieur van t machinistenhuis, dat doe ik vlak voor het dak erop gaat. Bij het spuiten prop ik dan bij wijze van afplak het hele machinistenhuis vol kleine stukjes pleepapier.
Verder haal ik dan voor t spuiten de loc zo ver mogelijk uit elkaar (om bij de aandrijving te kunnen maak ik de boel keurig demontabel moet schroefjes, een van de lastigste dingen tijdens het bouwen) en met een beetje gerommel krijg je t altijd wel voor elkaar, al kom je altijd wat lastige hoekjes tegen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
e_p
Offline
Berichten: 701
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #9 Gepost op:
01 November 2008, 23:17:48 »
mooi ding, welke verf gebruik je voor het spuiten? kleinspoor door de airbrush, of ordi tamiya uit de bus? Eerst nog primer erop?
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #10 Gepost op:
01 November 2008, 23:52:51 »
Nou, het is weer helemaal niks, zonde van de moeite... Je hebt je er ook weer Jantje van Lije van af gebracht, maar 1 dom, zeker te beroerd om een tweede te draaien? En met die zandkisten heb je zeker een lelijk tandwieltje hier en daar verborgen? Kan haast niet anders...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
btraornsuhobcd
Offline
Berichten: 1242
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #11 Gepost op:
02 November 2008, 00:43:02 »
Altijd fijn te horen dat je werk gewaardeerd word hè
Dit ziet er echt weer Perfect uit!! Zou meneer hier meer foto's van willen laten zien???
Gelogd
Gerrit F
Offline
Berichten: 2090
Zelfportret
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #12 Gepost op:
02 November 2008, 10:11:13 »
Ziet er prachtig uit.
Gemaakt vanaf een tekening of schaal 1 : op het oog?
Las, dat Philotrain (
even zoeken in het snelmenu
) gebruik maakt van de tenderaandrijfing van een
Fleischmann Br 24
.
Is dat, als aandrijving, ook een optie?
Verder lees ik op hun site, dat er een complete set loop- en drijfwielen voor de 2100 te verkrijgen zijn bij
GMNS
.
Is misschien wat voor zelfbouwers.
Gerrit F
Gelogd
Gerrit F
Van de draad af....
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9892
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #13 Gepost op:
02 November 2008, 10:32:35 »
de verf is van tamiya, olive green XF 58.
De BR24-aandrijving in de tender is niet zo heel handig, want die aandrijving is nogal hoog en past daardoor niet lekker. Deze heeft dus aandrijving door een dikke roco-motor in de tender die via een cardan naar de loc de 2 drijfassen aandrijft. De tender leunt grotendeels op de loc dus de trekkracht is niet verkeerd, hij trekt een stuk of 8 vierassers met 2 aangedreven assen zonder antislipbandjes. De drijfwielen aandrijven ziet er (vind ik dan) beter uit, omdat je toch in de rijeigenschappen van de loc ziet waar de kracht vandaan komt, een loc met tenderaandrijving slaat nooit door, je ziet de drijfwielen een beetje "erachteraan bungelen" en dat ziet er niet uit.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8263
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: BNLS-Werkspoor - 2100
«
Reactie #14 Gepost op:
02 November 2008, 10:51:48 »
Erg mooi
(zoals gewoonlijk
)
Kun je de bouwbeschrijving naar Roco sturen, dan hebben wij er straks ook 1 op onze baan
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - 2100