Ik zou niet weten waarom het schema van Diederik niet goed is. Dat werkt zo toch gewoon?
Het belangrijkste voordeel wat hij behaalt is dat hij 2 keer zo veel wissels kan aansluiten. De 63410 heeft 20 onafhankelijke aansluitingen, dus op deze manier kunnen er 20 wissels aan. Op de manier van Wim maar 10.
Dat komt dan waarschijnlijk omdat ik een brilletje moet kopen, want ik kon er geen touw aanvastknopen aan dat gepriegel.
En moet hij voor de andere stand constant bekrachtigd blijven, zijn geen standaard wisselcommando's voor een besturingsprogramma.
....het lukt mij niet om het schema welke ik in autocad heb getekend om te zetten in eene leesbaar en duidelijk jpg bestand. met paint kan ik niet overweg
Eerst in autocad tekenen en dan omzetten naar jpg, dat noemen ze het paard achter de wagen spannen.
Maar als je met autocad overweg kan, dan is Paint een eitje. Je moet alleen anders denken, want autocad is vector-geöriënteerd, terwijl je bij Paint direct pixels invult.
En dan nog wat, jpg is goed voor foto's, maar tekeningen in jpg worden vlekkerig met vage lijnen. Tekeningen kun je beter in gif opslaan, dat geeft scherpe lijnen zonder vlekken.