Of de Lima Koploper €100 waard is, kan je alleen zelf bepalen. We kunnen wel aangeven wat het is.De Koploper hoorde nog echt bij het oude Lima. Het model oogt zeker als een Koploper, maar het is ingekort en ook verder niet helemaal op schaal. Het heeft de klassieke pannenkoekmotor en eigenlijk onvoldoende stroomafname. Nu is mijn ervaring met oude Lima dat ze technisch eigenlijk tamelijk onverwoestbaar en onderhoudsarm zijn. Mocht je tot aankoop overgaan, dan is het aanbrengen van wat extra stroomafname in de motorbak aan te raden. Het is trouwens een model van de protoserie. Die is er nooit in KLM-kleuren geweest. Maar ik vermoed dat dat je niet heel erg boeit.
Het antwoord of het het waard is, is een beetje subjectief. Lima golden series is niet echt geweldig ofzo. Maar ik heb hem zelf niet, dus ik laat hem open.Ik zou echter onder geen beding kijken naar een Trix maar naar die van PB models of exact trains. Dan kan je ook een analoog model kopen voor €400 en ze zijn in mijn optiek beter. Ze hebben om te beginnen geen half geblindeerde motorwagen... en dat voor minder...https://pbmodels.nl/product-categorie/koploper/Mvg,Bas
Mijn ervaring is dat het schoonmaken vooral het schoonhouden van de wielen en contacten betreft.De gebruneerde wielen oxideren vrij snel en dat geleidt de stroom niet goed.