Ik ook wel. Als de grootste schuldeisers langs geweest zijn blijft er echt niets over voor de gedupeerde reizigers. En in het onwaarschijnlijke geval dat er nog een (klein) potje over is wordt de spoeling wel erg dun met 3420 gedupeerden.Conclusie: geld weg.
Het gaat mij er alleen om dat er nu nog niet definitiefs aan is, en blijkbaar wordt er alleen aan de optie geld terug gedacht hier, maar bij een eventuele doorstart zou er best nog wat gedaan kunnen worden voor de mensen die eerder geboekt hadden.
Ja en toen werd je wakker. De gewone consument staat op de laatste plaats. Daar blijft echt geen ruimte over om die nog ergens tegemoet te komen.Sorry hoor maar ik proef een grote betrokkenheid van je bij Dinnertrain waarbij je geen tegenspraak kan accepteren.Denk je echt dat er weer een doorstart komt? Kom op. Dan moeten ze wel met zo'n goed plan en kwaliteitsverbetering komen dat het onbetaalbaar wordt.Leer er mee leven. Het is echt over.
Kletskoek. De Coronacrisis is heel anders uitgepakt. Nederland kende ruime steunregelingen voor bedrijven die verplicht moesten sluiten: loonsteun, steun voor vaste lasten als een bedrijfspand, tijdelijk geen btw afdragen, etc. Volgens evaluaties acteraf zelf te ruim, maar helemaal goed wat mij betreft. Daarmee zijn gezonde bedrijven en de bijbehorende werkgelegenheid gered. Het is echter ook zo dat de ruime steun zwakke bedrijven overeind heeft gehouden die onder normale omstandigheden waren verdwenen. Dat werd ingecalculeerd in de veronderstelling dat die zwakke bedrijven na de crisis en beëindiging van de steun alsnog zouden omvallen. Dat proces is nu bezig.Nu kan ik niet in de boeken van Dinnertrain kijken. Geen idee in welke categorie het bedrijf hoort. Maar dat Corona vaak als excuus wordt gebruikt is helemaal waar.
Wel is handig om er bij te vermelden dat, als je gebruik wilde maken van die regelingen, je al een wat langer bestaand bedrijf moest zijn omdat je de derving had moeten aantonen op basis van de voorgaande jaren. Er zijn genoeg startende ondernemers geweest die om deze reden de handdoek weer in de ring hebben moeten gooien.Ik denk overigens dat het vorige faillisement en de doorstart van Dinnertrain hier een probleem zijn geweest.