Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39

Auteur Topic: Het gaat niet op rolletjes bij de Dinner Train  (gelezen 20898 keer)

Bahn-AG

• Offline Offline
Re: Het gaat niet op rolletjes bij de Dinner Train
« Reactie #30 Gepost op: 28 August 2024, 22:57:48 »
Journalistiek in Nederland is alleen maar op sensatie belust, dus je mist niks. Er staat ook in de laatste links in dit topic niks anders dan een herhaling van "feiten" over hoe erg/ slecht het wel niet is.
Een journalist die eens met de directie van dinnertrain om de tafel gaat zitten is niet "des Nederlands". Stel je voor dat er een logisch verhaal uit komt... je moet er niet aan denken :(

Bart

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #31 Gepost op: 29 August 2024, 07:54:10 »
Terwijl de directeur van Dinnertrain in tenminste drie van de hier gelinkte artikelen gewoon aan het woord gelaten wordt om te reageren op vragen. Dat haalt jouw anti-journalistieke betoogje toch weer onderuit. Maar ja, de tendens is onderhand wel duidelijk. Journalisten zijn fout. Doet me, als iemand die is opgeleid tot journalist, toch een beetje pijn.

henk

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 29 August 2024, 07:54:37 »
Ik zou de journalistiek niet gelijkstellen aan De Telegraaf. In eerdere berichten in de pers kreeg de directie ruimschoots de mogelijkheid hun kant te vertellen. Alleen was die kant niet erg overtuigend. Het kwam er toch op neer dat er om allerlei redenen geen geld in kas was en dat klanten van afgezegde ritten en personeel maar een tijdje op hun geld moesten wachten. Dat kon de directie ook moeilijk ontkennen, want ze hadden het zelf zo aan klanten en personeel bericht. Tja, zo werkt het niet.

Denk eigenlijk dat het een activiteit met weinig marge is en weinig tegenslag kan verdragen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #33 Gepost op: 29 August 2024, 08:10:50 »
Terwijl de directeur van Dinnertrain in tenminste drie van de hier gelinkte artikelen gewoon aan het woord gelaten wordt om te reageren op vragen. Dat haalt jouw anti-journalistieke betoogje toch weer onderuit. Maar ja, de tendens is onderhand wel duidelijk. Journalisten zijn fout. Doet me, als iemand die is opgeleid tot journalist, toch een beetje pijn.

Ach ik las vanochtend al dat de reden van falen is dat de maaltijden te 'woke' waren (wat dat ook mag betekenen). Je moet in 2024 nu eenmaal alles in je dagelijkse leven laten leiden door je eigen dogma's

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #34 Gepost op: 29 August 2024, 08:16:25 »
Ik zou de journalistiek niet gelijkstellen aan De Telegraaf. In eerdere berichten in de pers kreeg de directie ruimschoots de mogelijkheid hun kant te vertellen. Alleen was die kant niet erg overtuigend. Het kwam er toch op neer dat er om allerlei redenen geen geld in kas was en dat klanten van afgezegde ritten en personeel maar een tijdje op hun geld moesten wachten. Dat kon de directie ook moeilijk ontkennen, want ze hadden het zelf zo aan klanten en personeel bericht. Tja, zo werkt het niet.

Denk eigenlijk dat het een activiteit met weinig marge is en weinig tegenslag kan verdragen.

In deze vorm blijkbaar helaas
De media zal een en ander vast in een stroomversnelling hebben gebracht ja. Is dat de media, zelfs Telegraaf, te verwijten? Punt is dat er al veel consumenten gedupeerd waren en er een tijdlang gewoon nieuwe boekingen aangenomen werden en volop geadverteerd werd (ergens is dat te begrijpen, geen bedrijf in zwaar weer zal zeggen: bestel niet bij ons, want we kunnen wel eens failliet gaan). Maar dat heeft volgens mij geleid tot het aan de bel trekken bij de journalistiek en dat is volgens mij zoals het werkt. Uiteindelijk heeft dat de boel vast versneld, maar ook onnodig nieuwe gedupeerden voorkomen.

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #35 Gepost op: 29 August 2024, 08:57:05 »
Het nadeel is, als het niet smeuig is, dan is het al snel saai nieuws. Kortom, er moet wat aan de hand zijn. Aan de andere kant, op deze manier kunnen klanten wel de issues aan de kaak stellen en anderen behoeden voor eventuele problemen.

Het is jammer van the Dinnertrain, een leuk initiatief wat echter al eerder het lastig heeft gehad (2019, al voor Corona). De reden weet ik niet, maar dat de boel nu weer failliet gaat is misschien een teken. Of het onderhoud (materieel) echt een issue is weet ik niet. Ik kan mij wel voorstellen dat de kosten van het trein rijden relatief hoog zijn en dat een keer niet rijden al een forse impact heeft in het financiele plaatje.

Groeten,
Rogier

Ploeger

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 29 August 2024, 09:37:29 »
Nog op te merken dat in het krantebericht wordt verwezen naar een financieel geschil tussen de inmiddels failliete Train Charter Event (TCE), de exploitant handelende onder de naam "Dinner Train" en Train Charter Services (TCS). Ik citeer: "TCS beweert dat Dinner Train schulden heeft, wat heeft geleid tot het annuleren van hun service".

Ben

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 29 August 2024, 10:12:22 »

Journalistiek in Nederland is alleen maar op sensatie belust, dus je mist niks.

Wat een onzin. Het is de directie die er een bende van maakt, niet de journalist.

Ploeger

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 29 August 2024, 11:13:13 »
Het is de directie die er een bende van maakt...
Even de vraag over de waarde van de Nederlandse journalist daargelaten, ik voorzie nog een (lange?) juridische discussie waar het probleem is ontstaan.
Als enerzijds Train Charter Services (TCS) als eigenaar van rijtuigen en tractie beweert nog geld van Dinner Train exploitant TCE te krijgen, maar anderzijds TCE zou stellen dat TCS niet aan de verplichtingen heeft voldaan een bruikbare trein ter beschikking te stellen (zie uitval in het voorjaar, en de communicatie van TCE deze zomer over onvoldoende airo waardoor de ritten gecancelled moesten worden) dan voorzie ik nog een lange discussie. En dan zal het antwoord op de vraag wie er "een bende" van gemaakt heeft in de rechtszaal wordt gegeven.

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 29 August 2024, 11:56:09 »
Als dat de discussie is dan is het oerzonde dat partijen dan onderling niet tot een compromis zijn gekomen. Er was een gemeenschappelijk belang om daar samen uit te komen. Het faillissement is een strop voor iedereen. Ook voor een partij die een eventuele doorstart gaat ondernemen. Een van de kostbaarste assets van een bedrijf is vertrouwen bij het publiek en dat heeft nu natuurlijk toch een deuk.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Thom

• Online Online
« Reactie #40 Gepost op: 30 August 2024, 14:08:42 »

Ook de Telegraaf heeft anders netjes een gesprek gehad met de directeur anders;
https://archive.is/7MZDo

En daar staat het boven genoemde geschil tussen beide ook al in benoemd en uitgelegd.
« Laatst bewerkt op: 30 August 2024, 14:29:28 door Thom »

Ploeger

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 01 September 2024, 16:27:52 »
En daar staat het boven genoemde geschil tussen beide ook al in benoemd en uitgelegd.
Ik zou echter niet te veel afgaan op de weergave door een journalist. Dat er een procedure voor een rechter zou lopen, en die rechter in die procedure "plotseling" een faillissement zou uitspreken is niet correct. Het faillissement wordt uitgesproken hetzij op verzoek van de schuldenaar, hetzij op verzoek van een of meer schuldeisers. In dat laatste geval is één vordering en één schuldeiser niet voldoende, maar moet er sprake zijn van een of meer zgn. steunvorderingen om aan te tonen "dat de schuldenaar in de toestand verkeert dat hij heeft opgehouden te betalen". Dat is een eigen procedure, én niet op initiatief van een rechter.
Maar de grote lijnen lijken mij duidelijk. TCE kon niet meer aan zijn verplichtingen voldoen. Hoe en waarom het mis is gegaan lijkt me iets voor juristen en bedrijfseconomen met kennis van het dossier.

Thom

• Online Online
« Reactie #42 Gepost op: 01 September 2024, 22:02:00 »
Dat kan dan toch, een faillissement word sowieso uit gesproken door een rechtbank, en in dit geval liep er dus al een procedure door een schuldeiser.
Het klinkt niet alsof het moeilijk geweest is om meer schuldeisers te vinden in deze zaak helaas.

Jan-Peter

• Offline Offline
  • Bnlx treinendokter.
« Reactie #43 Gepost op: 02 September 2024, 21:38:51 »
RTVDrenthe heeft een aardig stuk proza en wat beeld materiaal online gezet.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Thom

• Online Online
« Reactie #44 Gepost op: 03 September 2024, 01:13:33 »
Ja, een foto van een rijtuig wat al enige tijd niet meer gebruikt word in de Dinnertrain, en vervangen is door rijtuigen van een ander type :p