Terwijl de directeur van Dinnertrain in tenminste drie van de hier gelinkte artikelen gewoon aan het woord gelaten wordt om te reageren op vragen. Dat haalt jouw anti-journalistieke betoogje toch weer onderuit. Maar ja, de tendens is onderhand wel duidelijk. Journalisten zijn fout. Doet me, als iemand die is opgeleid tot journalist, toch een beetje pijn.
Ik zou de journalistiek niet gelijkstellen aan De Telegraaf. In eerdere berichten in de pers kreeg de directie ruimschoots de mogelijkheid hun kant te vertellen. Alleen was die kant niet erg overtuigend. Het kwam er toch op neer dat er om allerlei redenen geen geld in kas was en dat klanten van afgezegde ritten en personeel maar een tijdje op hun geld moesten wachten. Dat kon de directie ook moeilijk ontkennen, want ze hadden het zelf zo aan klanten en personeel bericht. Tja, zo werkt het niet.Denk eigenlijk dat het een activiteit met weinig marge is en weinig tegenslag kan verdragen.
Journalistiek in Nederland is alleen maar op sensatie belust, dus je mist niks.
Het is de directie die er een bende van maakt...
En daar staat het boven genoemde geschil tussen beide ook al in benoemd en uitgelegd.