Tijd om hier maar eens terug en verder mee te lezen ...
Hmmm, zie dit draadje nu pas, zeer informatiefIk denk er zelf ook al een half jaartje over, en elke keer als ik YT afstruin en me zo inlees kom ik weer op de Mars 5 Ultra uit.Waarom? geeeen idee, maat voelt het beste aanMaar nu lees ik dat de Mars 5 zonder Ultra nog uit moet komen, dacht dat die er al was.Wat ik niet kan vinden wat het verschil is, buiten de prijs dan. Het is dan 80 euro goedkoper, maar wat kan de nieuwe 5 dan allemaal niet voor die 80 euro minderHet tekenen blijft een dingetje, Ik kan met mijn ogen dicht tekenen met Easysign. Onshape wil er maar niet in , op 1 of andere manier vlieg ik er steeds verkeerd in, maar ik blijf het proberen en veel op YT kijken en de destijds gestuurde cursus lezen ( al vind ik lezen net zo zaaddodend als vissen en wandelen ). Een slice programma kan ik al wel meer mee overweg.Na Ontraxs ga ik er denk ik toch maar 1 bestellen en hier in de huiskamer de rest mee verblijden Voor nu blijft de keuze op de Mars 5 Ultra
Let op de verschillen in DLP printers en (M)SLA printers.
Huub, ik kom niet helemaal uit de pre historie , het verschil tussen saus printen en spaghetti printen dat weet ik nog wel
Overigens voor het eerst dat de hele familie Enthousiast is over een hobby aankoop van mijMijn dochter wil de honden scannen en uitprinten, opzetten straks wilde ze niet en mijn vrouw vraagt bij elk ding wat ze ziet of dat ook te printen is, dus ik hoef de aankoop hier alvast niet te verantwoorden
Eén ding is mij qua keuze in ieder geval al duidelijk, als ik er één ga aanschaffen wordt het inderdaad een resinprinter en geen filament-.Het doel wat ik voor ogen heb zijn kleine objecten en details, dus lijkt me resin de meest logische keuze.Nu nog bepalen welke
Voorwerpen waar het detail niveau belangrijk is zoals figuren of onderdelen zoals de wielophanging voor een G10 doe ik met de resin printer.