Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:46:32
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer
door
MarcoK1999
Vandaag
om 22:40:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
MOVisser
Vandaag
om 22:36:27
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 22:32:27
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 22:30:41
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
door
JoopSpoort
Vandaag
om 22:07:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:55:03
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
JoopSpoort
Vandaag
om 21:51:14
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
hmmglaser
Vandaag
om 21:24:37
Sfeer op je modelbaan
door
Frank 123
Vandaag
om 21:18:17
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:09:11
Raadplaatje
door
GerardvV
Vandaag
om 21:05:54
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings
door
Spoolder1972
Vandaag
om 21:01:35
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:00:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Karst Drenth
Vandaag
om 20:48:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's!
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:39:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:32:53
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht
door
hmmglaser
Vandaag
om 20:30:09
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
JoopSpoort
Vandaag
om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Bob11
Vandaag
om 18:15:35
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
Vandaag
om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Frits C
Vandaag
om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR
door
VAM65
Vandaag
om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 13:25:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt? (gelezen 5223 keer)
ronnie
Gast
hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
«
Gepost op:
28 August 2006, 13:06:48 »
Hallo mede-treinisten,
Hoeveel tussenrijtuigen heeft de Hondekop vroeger maximaal in het echt gehad?
Bedankt voor het antwoord!!!
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22529
Re: hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
«
Reactie #1 Gepost op:
28 August 2006, 13:07:53 »
Bedoel je één enkel treinstel? Daarvan waren er alleen tweetjes of viertjes. Je kunt dus kiezen tussen nul en twee tussenrijtuigen.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
ronnie
Gast
Re: hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
«
Reactie #2 Gepost op:
28 August 2006, 13:15:45 »
en als er meerdere treinstellen aan elkaar gekoppeld werden, hoe was t dan?
Hoeveel treinstellen maximaal en hoeveel tussen wagons?
Of werder er ook 2 of 3 tweetjes aan elkaar gekoppeld?
Gelogd
Felix
Offline
Berichten: 735
Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
«
Reactie #3 Gepost op:
28 August 2006, 13:17:24 »
Er is ooit een hondekop geweest die ze gebruikten voor hogesnelheidsproeven, deze had (tijdelijk) 3 bakken ipv vier.
Op
deze
kan je talloze hondekoppen vinden.
Felix
Gelogd
DelticPower
Offline
Berichten: 249
Re: hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
«
Reactie #4 Gepost op:
28 August 2006, 13:28:29 »
Hallo Hondekoppie, in mijn herinnering werd er met maximaal 12 bakken gereden. Maakte niet uit of dat tweetjes of viertjes of doorelkaar was. Weet nog wel dat bij 12 bakken het remgedrag wel eens voor verrassingen zorgde.
Groeten van Jan.
Gelogd
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26709
Re: hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
«
Reactie #5 Gepost op:
28 August 2006, 13:33:53 »
Hondekoppen konden ook gecombineerd worden met mat'36 en mat'46.
Daarnaast kon elke samenstelling ook nog een Pec meenemen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Arjan6511
Offline
Berichten: 4735
Re: hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
«
Reactie #6 Gepost op:
28 August 2006, 13:47:15 »
Maximalen lengte die ik heb gezien was 14 bakken, de gecombineerde IC van Groningen/Leeuwarden richting Utrecht.
In het fotoboek de NS in 1978-1985 (Nederlands/Duitse taal) staat een foto van binnenkomst van deze trein in Utrecht, met stellen in stoptrein en IC-kleuren door elkaar.
MVG Arjan
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
DelticPower
Offline
Berichten: 249
Re: hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
«
Reactie #7 Gepost op:
28 August 2006, 17:07:12 »
Hallo Arjan6511, mijn geheugen wordt wat minder. Je hebt gelijk, het max. was 14 bakken.
groeten van Jan
Gelogd
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.
arjen
Gast
Re: hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?
«
Reactie #8 Gepost op:
28 August 2006, 20:19:21 »
Klopt, tussen Zwolle en Utrecht was 14 bakken het maximum. Op Amsterdam-Vlissingen niet meer dan 10 bakken, vanwege de beperkte lengte van sommige perrons. Toen er nog mat'46 en Pec's tussen zaten kwam 11 bakken ook wel eens voor.
Wat het aantall bakken per stel betreft, ik heb ooit ergens gelezen maar ik weet niet meer waar) dat er oorspronkelijk 3- en 6-wagenstellen waren gepland. In het boek 'Treindesign' staat een ontwerptekening van een driewagenstel, qua indeling overeenkomend met een tweetje plus een extra tussenbak. En ik heb een vermoeden dat de tussenbak van het oude Trix-model (met een niet-bestaande raamindeling) wel eens zou kunnen zijn gebaseerd op een tekening van het nooit gebouwde zeswagenstel. Wie weet hier meer van
?
Arjen
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
hoeveel tussenrijtuigen kon een hondekop maximaal hebben in t echt?