Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
Vandaag om 18:37:50
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Benelux795
Vandaag om 18:27:07
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 18:24:59
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 18:19:52
Digitaliseren Trix V 120 door Bahn-AG
Vandaag om 18:15:42
De Projecten van RetroJack door Scratchbuilt
Vandaag om 17:36:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Forever Rocofan
Vandaag om 17:24:06
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
verlichting inbouwen voor beginners door Scratchbuilt
Vandaag om 14:43:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 13:51:49
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Configureren van YD8116 via web browser door Ben
Vandaag om 13:15:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door j.ossebaar
Vandaag om 12:53:03
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 12:42:03
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 08:48:11
Project seaside Germany door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door V200-G2000
Vandaag om 08:40:21
  

Auteur Topic: binnenlandse samenstelling voor een Plan D RD in de jaren 70  (gelezen 7763 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5626
Re: binnenlandse samenstelling voor een Plan D RD in de jaren 70
« Reactie #45 Gepost op: 30 September 2024, 16:06:41 »
De 1100’en kregen pas in de tweede helft van de jaren ’70 voorzetneuzen.
Om precies te zijn: van september 1978 tot en met november 1981. Een tabel met o.a. de data van voorzetneuzen, renovaties en naamgevingen staat straks in het boek Het laatste hoofdstuk van Raymond Kiès. Dat verschijnt in november en gaat over de lotgevallen van de 1100'en, 1200'en, 1300'en, 1600'en en 1700'en in hun laatste dagen bij NS en vooral ook daarna.
Groet, Frank

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2982
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: binnenlandse samenstelling voor een Plan D RD in de jaren 70
« Reactie #46 Gepost op: 30 September 2024, 16:24:03 »
Ik haal altijd veel informatie vanuit Railwiki, zie onderstaande link voor de pagina over de 1100:

https://www.railwiki.nl/index.php/1100_-_Elektrische_locomotieven_serie_1100

Er staat veel info, maar helaas niet alles. zo wordt het 3e frontsein wordt wel genoemd, maar niet per loc de datum specifiek. Hetzelfde geldt voor het Berlijns Blauw maken van de Torkoise 1100en.

Groeten,
Rogier

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 906
Re: binnenlandse samenstelling voor een Plan D RD in de jaren 70
« Reactie #47 Gepost op: 30 September 2024, 16:33:57 »
Om precies te zijn: van september 1978 tot en met november 1981. Een tabel met o.a. de data van voorzetneuzen, renovaties en naamgevingen staat straks in het boek Het laatste hoofdstuk van Raymond Kiès. Dat verschijnt in november en gaat over de lotgevallen van de 1100'en, 1200'en, 1300'en, 1600'en en 1700'en in hun laatste dagen bij NS en vooral ook daarna.



Ik kwam al een aankondiging van dat boek op Facebook tegen. Ik zie daar zelfs al het een en ander over de botsneus-1100'en. Ziet er interessant uit.

Bor

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2982
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: binnenlandse samenstelling voor een Plan D RD in de jaren 70
« Reactie #48 Gepost op: 01 October 2024, 08:37:33 »
Het boek lijkt vooral over de laatste 25 jaar te gaan, maar toen waren de 1100en al "uitgespeeld"? Ik ben benieuwd!

Groeten,
Rogier

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re: binnenlandse samenstelling voor een Plan D RD in de jaren 70
« Reactie #49 Gepost op: 02 October 2024, 14:53:56 »
Ik haal altijd veel informatie vanuit Railwiki, zie onderstaande link voor de pagina over de 1100:

https://www.railwiki.nl/index.php/1100_-_Elektrische_locomotieven_serie_1100

Er staat veel info, maar helaas niet alles. zo wordt het 3e frontsein wordt wel genoemd, maar niet per loc de datum specifiek. Hetzelfde geldt voor het Berlijns Blauw maken van de Torkoise 1100en.

Groeten,
Rogier
Hoi Rogier en anderen,

Als een van de bewerkers van de Railwiki kan ik wel antwoord geven op bovenstaande opmerkingen. In HOV uit die tijd is niet altijd te vinden wanneer een locomotief voorzien werd van een derde frontsein. Ook kwam het geregeld voor dat de gegevens van de Tilburgse werkplaats niet waren vermeld in HOV en de gegevens van de Haarlemse werkplaats vaak wel.

Daarnaast is HOV pas in 1958 begonnen met verschijnen en in de eerste jaren zonder NS nieuws. In bijvoorbeeld het 1100 boek staat dat vanaf 1954 de locomotieven Berlijns Blauw werden geschilderd, maar niet per locomotief.
Spoorgroet, Martin

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2982
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: binnenlandse samenstelling voor een Plan D RD in de jaren 70
« Reactie #50 Gepost op: 02 October 2024, 15:20:41 »
Dank voor de toelichting, dat geeft weer wat meer inzicht. Jammer dat niet alles compleet is (wel begrijpelijk), maar ik ben wel blij met de info die wel voorradig is  (y)