Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:51:08
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
  

Auteur Topic: ICM 4011 klaar voor de toekomst  (gelezen 5640 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4717
    • Filmpjes op YouTube
Re: ICM 4011 klaar voor de toekomst
« Reactie #30 Gepost op: 27 May 2024, 11:17:38 »
Je kunt de doorloopkop verwerken in het museum, daar is verder niet een hele bak voor nodig. Beetje creabea ;-)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

thevandijks

  • Offline Offline
  • Berichten: 271
Re: ICM 4011 klaar voor de toekomst
« Reactie #31 Gepost op: 27 May 2024, 11:48:55 »
Een treinstel heeft toch 2 koppen? Die kun je tegenover elkaar zetten.

O je wil het treinstel nog alsnog slopen? Slecht plan, nog meer onbruikbare rotzooi in het museum.

Groet Hans

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: ICM 4011 klaar voor de toekomst
« Reactie #32 Gepost op: 27 May 2024, 12:25:42 »
Dat is geen slopen. Alleen 1 bak loskoppelen en tegen de andere kant zetten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: ICM 4011 klaar voor de toekomst
« Reactie #33 Gepost op: 01 June 2024, 14:02:21 »
Precies dat… er kan heus wel wat stuk gaan, maar verder wat slijt er nou echt? Sleepstuk van de stroomafnemer en de remblokken/voering. Zijn ook geen lastig te vervangen onderdelen. Goed preventief onderhoud voorkomt ook al veel.

Maar goed ik zou inderdaad ook niet iedereen erop laten rijden als het mijn materieel is. Je wil niet elke maand naar de kuilwielenbank moeten door lomp remgedrag.

En nee ik ben niet zomaar een stuurlui aan wal, ik heb 8 jaar bij diverse stichtingen rondgelopen.

Groeten Edwin.
Dat laatste weet ik van je :)

Desondanks geef je wel een mooie voorbeeld, remblokken en schuitjes zijn inderdaad nog tot daaraan toe maar als je inderdaad langzaam je wielen op rijdt dan loopt je wel tegen een enorme kosten post aan.

En elke 3 maanden de vrijwilligers gaan belasten met een onderhouds beurt voor dat zelfde stel word ook niet echt iemand gelukkig van, zeker omdat er al een gebrek aan handjes is om verschillend materieel te onderhouden.

Nee, laat dat maar lekker aan NS over, dat gaat al jaren prima :)