Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Fotodijkje en fotodiorama door Wim Vink
Vandaag om 16:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 16:57:00
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 16:41:43
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 16:32:51
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
Lasersnijder voor karton door Henry Stelling
Vandaag om 15:52:40
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 15:51:12
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
PPM kranen van Strukton door odaoda
Vandaag om 12:42:45
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Die Bahn
Vandaag om 12:06:35
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:19
Rangeren met een pec door Eric B
Vandaag om 10:04:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
  

Auteur Topic: ICM 4011 klaar voor de toekomst  (gelezen 5998 keer)

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4763
    • Filmpjes op YouTube
Re: ICM 4011 klaar voor de toekomst
« Reactie #30 Gepost op: 27 May 2024, 11:17:38 »
Je kunt de doorloopkop verwerken in het museum, daar is verder niet een hele bak voor nodig. Beetje creabea ;-)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

thevandijks

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
Re: ICM 4011 klaar voor de toekomst
« Reactie #31 Gepost op: 27 May 2024, 11:48:55 »
Een treinstel heeft toch 2 koppen? Die kun je tegenover elkaar zetten.

O je wil het treinstel nog alsnog slopen? Slecht plan, nog meer onbruikbare rotzooi in het museum.

Groet Hans

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26876
    • Pagina van klaas
Re: ICM 4011 klaar voor de toekomst
« Reactie #32 Gepost op: 27 May 2024, 12:25:42 »
Dat is geen slopen. Alleen 1 bak loskoppelen en tegen de andere kant zetten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: ICM 4011 klaar voor de toekomst
« Reactie #33 Gepost op: 01 June 2024, 14:02:21 »
Precies dat… er kan heus wel wat stuk gaan, maar verder wat slijt er nou echt? Sleepstuk van de stroomafnemer en de remblokken/voering. Zijn ook geen lastig te vervangen onderdelen. Goed preventief onderhoud voorkomt ook al veel.

Maar goed ik zou inderdaad ook niet iedereen erop laten rijden als het mijn materieel is. Je wil niet elke maand naar de kuilwielenbank moeten door lomp remgedrag.

En nee ik ben niet zomaar een stuurlui aan wal, ik heb 8 jaar bij diverse stichtingen rondgelopen.

Groeten Edwin.
Dat laatste weet ik van je :)

Desondanks geef je wel een mooie voorbeeld, remblokken en schuitjes zijn inderdaad nog tot daaraan toe maar als je inderdaad langzaam je wielen op rijdt dan loopt je wel tegen een enorme kosten post aan.

En elke 3 maanden de vrijwilligers gaan belasten met een onderhouds beurt voor dat zelfde stel word ook niet echt iemand gelukkig van, zeker omdat er al een gebrek aan handjes is om verschillend materieel te onderhouden.

Nee, laat dat maar lekker aan NS over, dat gaat al jaren prima :)