Volgens de verkoper zou ik bij code 55 rails de wielen van locs en wagons moeten gaan aanpassen omdat die anders tegen de bielzen zouden lopen, terwijl ik eigenlijk op veel plaatsen gelezen heb dat het overgrote deel van het rijdend materieel perfect over deze rails kan rijden.
Volgens de verkoper zou ik bij code 55 rails de wielen van locs en wagons moeten gaan aanpassen omdat die anders tegen de bielzen zouden lopen, terwijl ik eigenlijk op veel plaatsen gelezen heb dat het overgrote deel van het rijdend materieel perfect over deze rails kan rijden. Wie kan hier wat meer over vertellen (waar loop ik tegenaan en moet ik dus rekening mee houden)??
Tweede vraag: regelmatig zie ik afstanden tussen rails vermeld staan (26,5mm en 33mm),
Tweede vraag: regelmatig zie ik afstanden tussen rails vermeld staan (26,5mm en 33mm), maar niet heel duidelijk welke afstand daarmee precies bedoeld wordt: gaat het hier om de hart-op-hart-afstand tussen de rails, of de afstand tussen de spoorstaven die het dichtst bij elkaar liggen?
hallo,De code 55 rail is ook aangepast. Ooit nog eens een restje "oude" code 55 gebruikt. Hierbij hobbelden de wielen inderdaad over de "bouten".Deze verandering is dan niet bekend bij je winkelier of hij heeft nog (echt) oud spul. Neem een oude wagon mee en probeer het daar lijkt mij.mvghenk
Hier gebruik je de woorden rail en spoorstaaf door elkaar, alsof dat verschillende dingen zijn. Maar een rail is een spoorstaaf. En twee rails op dwarsliggers is een spoor.
gaat het hier om de hart-op-hart-afstand tussen de rails,
of de afstand tussen de spoorstaven die het dichtst bij elkaar liggen?
.....Dus de afstand tussen beide sporen,....
En jij kunt het duidelijk vinden, maar ik niet.
Met deze informatie kan ik een schets maken van het beginnende banenplan.
Meer vragen zullen volgen