En met ME heb ik zelf geen enkel probleem voor wat betreft fragiliteit, prachtig spul en vooralsnog zeer functioneel en betrouwbaar. Helaas is de productie stil gelegd voor zover ik weet.
Kijk eens, Ebay. Rond de 60 euro all-in. Is 30 per wissel, dat is NIET duur :https://www.ebay.co.uk/itm/404663247561?chn=ps&_ul=GB&norover=1&mkevt=1&mkrid=710-169684-531343-4&mkcid=2&itemid=404663247561&targetid=293946777986&device=c&mktype=pla&googleloc=9064138&poi=&campaignid=20649934318&mkgroupid=153764631759&rlsatarget=pla-293946777986&abcId=&merchantid=113398847&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0_WyBhDMARIsAL1Vz8ug5qaLtyeoxf-uMJClKmkeIZjWHPicFNmYKj-mCzxWJ8tidrtcNIgaAugqEALw_wcB
Welk een getob!Optie MEEindeloos Ebay afstruinen zoals Ronald al aangaf. Wil je nieuw? De spullenboel van ME is een paar jaar geleden overgenomen door enige goedwillenden. Die zijn nu ook aan het tobben. Namelijk om die decennia oude spullenboel weer aan de praat te krijgen. Zou je op kunnen wachten. Wie weet krijgen ze het inderdaad voor elkaar. Houd vooral je adem niet in.Optie AlternatiefBestel nou gewoon een stukje flex van Peco (code 70 en 83 hebben dezelfde dwarsliggermatten by the way), Walthers (verkrijgbaar bij RD Hobby in DE en zou zomaar kunnen dat elke zaak die Waltherskitjes verkoopt ook rails kan bestellen, al heb je waarschijnlijk geduld nodig), Atlas of welk merk je ook nog meer wil proberen. Vergelijken vanaf foto's is hoe dan ook suboptimaal. Is dat toch allemaal net niks (omdat je eigenlijk gewoon ME wil)? Dan kun je terug naar Optie ME en/of de railstaven van je zojuist gekochte stukje proefflexen gebruiken om zelf railspijkeren te gaan oefenen.Iets om alvast aan te wennenAmerikaans spul (of überhaupt wat anders dan iets van De Grote Drie) dat je gewoon overal in NL van de plank kan halen... Euh ja, ik help het je hopen... "Ga nie gebeure, meneer." Je gaat sowieso op een punt komen dat je bepaald spul wil hebben dat alleen in de US of A te krijgen en/of op voorraad is. Ja, dat is hinderlijk. Ja, het kost een shitload aan verzendkosten. Ja, het is allemaal niet leuk. En dan bestel je een paar keer daar en dan maakt het eigenlijk niet meer uit. Goed. Sterkte met het getob!
Lief dat jullie het voor hem opnemen, maar ik ken hem idd niet persoonlijk en hij mij ook niet en dan vind ik deze manier niet zo vriendelijk overkomen ook al zijn de tips zeker waardevol. Maar merk dat helaas wel vaker op NL fora dat de toon en de sfeer soms echt wel beter kunnen imo. Het is bv. vaak een verademing om op US platformen te communiceren over hetgeen we allen zo leuk vinden, zij hebben meestal een compleet andere benadering van elkaar. Iets om over na te denken.
Maar misschien moeten we eens samen gaan werken?
Ik denk al veel langer na over de nadelen van importeren en begrijp jullie ook. Daarin doen anders georiënteerde groepen het vaak veel handiger door bv. gezamenlijk in te kopen en het eea te vershippen via een handler in desbetreffende land.Zakelijk gezien zie ik daar een hoop mogelijkheden en ik denk dat ik niet de enige ben…