ik vind het persoonlijk wel jammer, simpelweg een heel rondje in de stoomtrein is bijna de leukste attractie in het park. Tegelijk snap ik het ook wel, de energie-positief-ambitie is klip en klaar. Tegelijk hoopte ik eigenlijk dat ze de originele lokjes origineel zouden houden. In elk geval komt er belevingsstoom voor terug. We zullen zien.Groet, Sicco Jan
Ze zouden ze toch kunnen stoken met stroom ? Beetje overmaatse dompelaar in de ketel, puntcontacten in het spoor ofzo, en ziedaar, nog steeds een echte stoomtrein.
Hallo,Terreur van groen extremisten, bah!Wel zelf een auto hebben en op vliegvakantie.jandcargo
Klimaatopwarming is een probleem dat geen simpele oplossingen kent.
Huidige beleving behoudenBij het vernieuwde ontwerp wordt de nostalgische sfeer en daarmee de huidige beleving zoveel mogelijk behouden. Dat was een belangrijk uitgangspunt in de opdracht voor de leverancier en smalspoor-specialist Alan Keef Ltd uit Herefordshire, Verenigd Koninkrijk. “We kijken er enorm naar uit om onze jarenlange ervaring en passie in te zetten voor dit prachtige project bij de Efteling”, vertelt Patrick Keef, Managing Director in dit familiebedrijf. “Het is echt een bijzondere opdracht, waarbij we onze ruime ervaring in het elektrificeren van treinen goed kunnen inzetten. Uiteraard doen we dit met oog voor het unieke karakter van de stoomtreinen. We zorgen ervoor dat alle onderdelen blijven behouden ten behoeve van de historische waarde.”Alan Keef Ltd is geen onbekende voor de Efteling. In 1991 bouwde deze Britse leverancier de vierde en laatste locomotief voor de Efteling Stoomtrein Maatschappij, Trijntje. Het familiebedrijf is een autoriteit op gebied van smalspoor en vierde recent haar 50-jarig bestaan.