Stel je wasmachine lekt naar de mantel (aarde) dan zou via de aardleiding de ommanteling van bijvoorbeeld de naaimachine of treintrafo ( die niet geaard hoeft te zijn maar dat wel is met een extra draadje) ook onder spanning kunnen komen staan, daarom zou onnodig aarden onverstandig zijn.
Hoe beter de aarding, hoe sneller de aardlekschakelaar zal aanspreken. En hoe lager de restspanning op de behuizing zal zijn bij een defect. Soms denken mensen dat de aarding er weinig meer toe doet als je een aardlekschakelaar hebt. Maar bij een matige aarding zal een deel van de lekstroom door je lichaam gaan lopen als je de behuizing aanraakt.
de uitgekraamde onkunde neemt hand over hand toe waardoor sommigen die bewust onkundig zijn het niet meer snappen en wellicht fouten gaan maken
Dat was in het verleden bij de huisinstallaties, in de begintijd van de aardlekschakelaar, niet verplicht voor deze apparaten omdat deze toen nog vaak een te grote lekstroom hadden waardoor de aardlekschakelaar uit viel.
Hoe beter de aarding, hoe sneller de aardlekschakelaar zal aanspreken.
Als een aardleiding onvoldoende afvoert, dan wordt het tijd om de aarding te verbeteren.
Biessendorf, ik amuseer mij als gepensioneerd vonkentrekker juist kostelijk met de opmerkingen, van mij mag het draadje blijven....
Helemaal mee eens, maar kom daar eerst maar eens achter.Draadje sluiten, niet mee eens, er komen genoeg situaties langs waar velen niet bij stilstaan. Dus laat maar komen, die reacties
Alsjeblieft moderators, zet een slotje op dit topic want de uitgekraamde onkunde neemt hand over hand toe waardoor sommigen die bewust onkundig zijn het niet meer snappen en wellicht fouten gaan maken op de onkundige betweter verhalen.
Nou zit u zelf al 3 boze berichten te plaatsen nadat u zegt dat het topic dicht moet?
Handig dat Chatgpt. Net zo nuttig als een vakopleiding