Enige wat ik kan verzinnen is dat dat tooltje een deel van de railbevestiging weg snijdt..? Lijkt mij geen ideale oplossing... Ben benieuwd.Wel mooie rails trouwens
Maar gaat dus we ten koste van de detaillering van de rails? Is het dan niet leuker om andere rails te gebruiken...? Heb je zo'n mooi stationsgebouw, ligt er rails zonder bevestiging naast...
Even een ander onderwerp, hoewel het wel met de bouw te maken heeft.Ik heb inmiddels schaduwstation Warffum af, en ben nu aan Roodeschool begonnen. Ik had daarvoor meer rails nodig en kwam een leuke aanbieding tegen van 25 flex voor 80 pond. Bij ontvangst bleek dit rails te zijn van ‘Legacy Models’, een merknaam van DCC Concepts, misschien beter bekend onder die naam. Het rail is code75, net als het Peco rail wat ik al gebruik, en erg mooi gedetaileerd, en daar zit het probleem. Deze details van bouten en moeren zijn zeer exact uitgevoerd dat veel van mijn wagons en ook locs met de flenzen over deze details stuiteren. Ik had zoiets wel verwacht als het modellen zijn zoals klassiek Lima etc met die pizza snijder flenzen, maar modernere NEM profielen had ik dat niet verwacht… Links Legacy Models, rechts Peco , beide code 75Code 75 is dus niet allemaal het zelfde , ik ben in contact met de winkel om het terug te sturen ....