De hellingset ziet er mooi uit, maar persoonlijk vind ik een stijgingspercentage van 4% veel, zeker bij lange rijtuigen. De norm is 3%, en lager is beter. Misschien kan je dat makkelijker uit houten onderkant maken (dat kan dan handiger omhoog krullen), en dat bedekken met EPS? Misschien is 2cm EPS ook al voldoende trouwens, dat werkt met een helling makkelijker? Je zou het laatste wissel rechtsonder kunnen vervangen door een Engels wissel. Je komt dan nu wel iets buiten je tafel? Voordeel is dan wel dat je naar alle 4 de sporen kan locwisselen. Hetzelfde geldt voor de andere kant, maar dat komt de symetrie niet ten goede. Je zou ook van de bovenste 2 sporen kopsporen kunnen maken, zodat je langere treinen kwijt kan? Dan oogt het station zeker niet symmetrisch meer, maar moet je meer omlopen.
Als ik eerlijk ben lijken maar 2 sporen lang genoeg voor 1,80, namelijk je voorste spoor in het grote station en het achterste spoor in het achterste station, de overige sporen zijn een stuk korter.... Hou er bij omlopen rekening mee dat je eigenlijk 2 locs moet rekenen, dus loc + wagens + loc. Anders moet je de trein terugduwen wat niet echt realistisch is. Met 2 kopsporen kan je wel langere treinen kwijt in je hoofdstation.
Een aparte aansluiting voor wissels etc lijkt mij zeker handig, dan kan je met de z21 een heel eind komen. Ik dacht dat de z21 standaard 2A leverde, maar misschien zit ik fout? Een rindleiding schijnt erg onhandig/gevaarlijk te zijn om te gebruiken heb ik begrepen, maar een sterleiding werkt wel prima (dus vanuit een verdeelstekker maken naar alle wissels bv).Groeten,Rogier
In vak C niveau 0 kun je de lus naar schatting een decimeter naar achteren leggen, zodat je voor de spiraal wat meer ruimte krijgt. Maakt de hellingshoek wat kleiner.Verder zou ik op het bovenstation in vak A de wissels andersom leggen, dan blijft je hondenbot beter intact. Dan kun je op het achterste spoor doorrijden naar de lus.En als je een keerlus wil voorkomen (bovenstation) kun je aan de rechterkant de Engelse wissel vervangen door een gewone wissel en de bereikbaarheid van het tweede stationsspoor oplossen door de linkse wissel in het achterste spoor wat naar links te verleggen.