Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 16:52:08
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 16:50:28
zoeken waar een draad zit op de baan door Dirk
Vandaag om 16:44:26
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
Vandaag om 16:43:01
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:31:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door 1200blauw
Vandaag om 16:30:19
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
Vandaag om 16:22:28
Show je realistische treinsamenstelling door 1200blauw
Vandaag om 16:12:37
Project seaside Germany door hervé
Vandaag om 16:06:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:00:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:56:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 15:55:04
Tankinstallaties voor dieseltreinen door j.ossebaar
Vandaag om 15:24:25
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 14:11:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
  

Auteur Topic: Internationale trein verliest wagon in België  (gelezen 5428 keer)

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Internationale trein verliest wagon in België
« Gepost op: 05 May 2008, 23:50:36 »
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #1 Gepost op: 05 May 2008, 23:53:03 »
Dat heb ik ook wel eens op de treinbaan maar ik haal het nieuws niet :-|
Wel vaag eigenlijk dat het kan gebeuren had er nog nooit van gehoord. Gelukkig ging het goed, voor hetzelfde geld duurt het even en klapt er een ander op.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #2 Gepost op: 05 May 2008, 23:53:39 »
Veilig? NEE!
Zeldzaam? NEE!
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Shinkansen200

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • ありがとうございました新幹線200系!
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #3 Gepost op: 06 May 2008, 00:09:06 »
Citaat
Dat heb ik ook wel eens op de treinbaan maar ik haal het nieuws niet Ik weet het niet

gelukkig maar, is zo vaak gebeurd bij mij op de baan dat er dan geen preisertje meer in had durven stappen! ;D

Citaat
Wel vaag eigenlijk dat het kan gebeuren had er nog nooit van gehoord. Gelukkig ging het goed, voor hetzelfde geld duurt het even en klapt er een ander op.

aangezien er ook in Belgie blok gereden wordt zal dat wel meevallen, maar dan neem ik aan dat door het aanwezige rijtuig het blok "bezet" blijft.

mvg

-Sander
Tokaido/Sanyo Shinkansen 1987-1999 (schaal N)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26834
    • Pagina van klaas
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #4 Gepost op: 06 May 2008, 00:09:53 »
.....voor hetzelfde geld duurt het even en klapt er een ander op.
Er kan geen ander opklappen, want dat losgeraakte rijtuig blijft het blok bezet melden.

Veilig? NEE!
Het is maar hoe je het bekijkt. Als een rijtuig spontaan losraakt, dan breekt de remslang en zullen beide delen van de trein vanzelf stoppen. Ook het voorste deel is gestopt, hoe wist de machinist anders dat hij een stukje was kwijtgeraakt?
Het grootste risico bij zo'n gebeurtenis is dat er op dat momoent juist iemand door de vouwbalg loopt.

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #5 Gepost op: 06 May 2008, 00:25:36 »
Er kan geen ander opklappen, want dat losgeraakte rijtuig blijft het blok bezet melden.
Zeker weten dat dat in België ook zo is? Ik bedoel, in delen van Nederland werkt met al met bakens, en niet met spoorstroom...
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #6 Gepost op: 06 May 2008, 00:35:34 »
Veilig? NEE!

Goh, waarvoor zou men de zelfwerkende rem hebben uitgevonden...

Zeldzaam? NEE!

Klopt, het gebeurt bijna dagelijks...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #7 Gepost op: 06 May 2008, 00:42:33 »
Zeker weten dat dat in België ook zo is? Ik bedoel, in delen van Nederland werkt met al met bakens, en niet met spoorstroom...
Ook al werkt het met bakens, dan zal het systeem (lijkt mij) vanwege de assentellers zien dat er een rijtuig te weinig langs komt. In dat geval zal het spoor vast bezet blijven.

Mocht je het systeem resetten en het rijtuig (of een andere willekeurige trein) staat nog tussen twee bakens in dan is die dus in feite 'onzichtbaar' voor het systeem. Dat kan dus wel linke soep worden.

Daar heeft die tram hier in Alphen aan den Rijn nog wel eens last van gehad.


laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #8 Gepost op: 06 May 2008, 02:38:28 »
Goh, waarvoor zou men de zelfwerkende rem hebben uitgevonden...


Daar ging het mij om het feit dat er ook een passagier zich in de balg had kunnen bevinden...
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #9 Gepost op: 06 May 2008, 03:27:08 »
Dat zou heel uitzonderlijk zijn, maar niet onmogelijk inderdaad. Misschien maar goed dat onze koplopers geen koplopers meer zijn... ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #10 Gepost op: 06 May 2008, 08:28:10 »
Als er geen rem was geweest en de wagon had naar beneden kunnen rollen, heb je nog niks aan het bloksysteem, want die wagon komt gewoon op die andere trein af, die rustig staat te wachten voor rood sein...

Groetjes,

Robbert

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #11 Gepost op: 06 May 2008, 09:12:23 »
ja, zo kan ik er ook wel een paar.
Als er geen rijtuig was losgeraakt, was de situatie niet ontstaan en als niemand een trein had uitgevonden bestond het hele probleem niet.  ;)
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #12 Gepost op: 06 May 2008, 09:44:10 »
Hallo,

Je kan ook nog simpeler denken.
Als daar nou geen pasagiers in zaten, die zaten dus in de andere rijtuigen, dan hoefde de machinist hem helemaal niet op te halen ;D

Dan kon hij fungeren als nood stations gebouw ;D

Groeten,
Martin nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26834
    • Pagina van klaas
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #13 Gepost op: 06 May 2008, 13:21:43 »
Zeker weten dat dat in België ook zo is? Ik bedoel, in delen van Nederland werkt met al met bakens, en niet met spoorstroom...
Die bakens dienen voor de ATB. Voor de bezetmelding blijft de spoorstroomloop gewoon bestaan.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

MRP_Peter

  • Gast
Re: Internationale trein verliest wagon in België
« Reactie #14 Gepost op: 06 May 2008, 13:40:31 »
Ook al werkt het met bakens, dan zal het systeem (lijkt mij) vanwege de assentellers zien dat er een rijtuig te weinig langs komt. In dat geval zal het spoor vast bezet blijven.

Mocht je het systeem resetten en het rijtuig (of een andere willekeurige trein) staat nog tussen twee bakens in dan is die dus in feite 'onzichtbaar' voor het systeem. Dat kan dus wel linke soep worden.......



De assentellers hebben niks te maken met een blok-bezet-melding die actief blijft zolang een trein of een deel daarvan een 'kortsluiting' over beide spoorstaven blijft veroorzaken.
De assentellers dienen in hoofdzaak om warmlopers te detecteren waarbij dan pas gekeken wordt naar het aantal assen waaruit een trein bestaat om zodoende gemakkelijker de warmgelopen as/wiel op te zoeken bij stilstand van de trein.

Zolang als een blok-bezet-melding door een trein of deel daarvan actief blijft, zal dat in de regel voorkomen dat een andere trein achterop het achtergebleven stuk botst, maar dat had Klaas ook al gezegd.
De beremming van wagons zijn over het algemeen zodanig geconstrueerd dat bij treinbreuk de boel in de remmen gaat....

Met vriendelijke groet,

peter.