Er is één reizigerstrein, waarin een mP leeg wordt opgezonden: op di-zat in tr 224 (Es-Asd).
Het zou me niet verbazen als dit een postrijtuig is wat direct achter de loc zat in een sneltrein (of was het toen al Intercity?) Maastricht-Zandvoort. In Amsterdam is er te weinig tijd om dat rijtuig tussen loc en trein uit te halen dus gaat het mee door naar Zandvoort, waar het achter aan in een retourtrein weer op Amsterdam CS komt en dan makkelijk en snel achter uit die trein te plukken is. Of is dit een onlogische gedachte?Rob
LevensloopDe postrijtuigen deden zowel dienst in zowel in de reizigersdienst als in postgoederentreinen. In de reizigersdienst werden de rijtuigen voornamelijk ingezet op de trajecten Amsterdam CS-Enschede, Zandvoort aan Zee-Maastricht en Amsterdam CS-Nijmegen. Op dit laatste traject werden de postrijtuigen gebruikt als "bloementrein" van Arnhem naar Oberhausen (Duitsland).
In de tussentijd is een van de rode ovalen posterijborden al van het rijtuig verdwenen (veilig gesteld/gejat)….
Mogelijk los uit Oberhausen om in Emmerich gecombineerd te worden voor de rit in Nederland. Voor Emmerich zelf is geen D in het toelatingsraster noodzakelijk.